3. semester - KU - Læseliste

Kære stud.med’er,

Da jeg skal opereres i slutningen af august, går jeg desværre glip af nogen dages undervisning i starten af semestret.

Som en kompensation for dette har jeg tænkt at læse op på det allerede nu.

Derfor vil jeg høre om der er nogen, der vil smide en læseliste op? Gerne fra én der lige er blevet færdig med 3. semester.

Hvilke bøger vil I anbefale? Jeg tager udgangspunkt i de bøger der sælges fra Academic Books - ved dog ikke hvilke jeg skal vælge i mellem.

Link: http://www.academicbooks.dk/pensumlister#university=77213&study=600&semester=31292

Kh

Man starter forholds vist mildt op, og fylder så flere bøger på i løbet af semesteret.

Man starter med at læse i bevæge apparatet af bojsen Møller, og hvis du vil læse forud, så bruger man de første 2 uger på at læse om overekstremiteten. Man starter med at læse om skulderen.

Personligt læste jeg følgende bøger og var fuldt ud tilfreds:

-Hoved hals (der vist igen alternativer)
-Regionær anatomi (til dissektion, kan godt undværes)
-Larsen embryologi (på dansk, i Langmans passer kapitlerne bedre til eksamens spørgsmål, men Larsens skulle være mere letlæselig)
-Bjarkams neuroanatomi (Moss Møller skulle vidst have en del fejl)
-Neuroscience Exploring the brain
-Sobottas atlas

Tak for dit svar :slight_smile:

Skulle du evt. ligge inde med en læseliste? På samme måde som de blev udgivet på 2. semester i celle- og vævsbiologi/biofysik.

@mar1964

Jeg ved ikke om det betyder så meget men der er en ny studieordning på 3. semester.
Jeg har uploadet beskeden fra Jørgen Olsen der lige ridser ændringerne op. :slight_smile: