34år vinterstart 2015

Findes der andre med min fremskredne alder til studiestart vinter 2015?
Jeg vil også gerne høre fra andre der er startet som stud.med i en moden alder.
Er det det værd?

Hej splitsoul.

Du skal nok forberede dig på, at de fleste, som starter til vinter er folk, der blev studenter hhv. i år og sidste år. Folk der startede med mig her til sommer er primært årgang 95 og 94. :slight_smile:

Jeg er sikker på, at der er nogle mere “kvalificerede” til at besvare dit spørgsmål, men når alt kommer til alt, er det kun dig, der kan svare på om det er det værd, for det er en subjektiv vurdering. Du kunne jo starte med at spørge dig selv, hvorfor du overhovedet søgte medicin? Der må vel ligge en del tanker og følelser bag denne handling, så hvad med at bare springe ud i det og se, hvad det medføre? :slight_smile:

Jeg kender folk, der startede i slutningen af 30’erne og jeg kender en, der er ældre end dig, som prøver at komme ind på medicinstudiet, og jeg er slet ikke i tvivl om, at de vil mene, at det var/er det hele værd :slight_smile:

Hej splitsoul
Ja det er det værd - hvis det virkelig er det du gerne vil. Jeg startede selv som 35 årig for 2,5 år siden.

Jeg er selv lige startet (godt nok kun 25 år gammel) men der er et på mit hold på 42 og en på et andet hold på 47, og de elsker det. Så hvis det er det du vil SÅ GØR DET!!!

Hey, jeg var 30 år da jeg startede og overvejede det også meget grundigt da jeg havde en god karriere i det private jeg måtte opgive eller sætte på pause i længere tid. Jeg valgte at tage orlov fra mit arbejde i tre måneder og afprøve medicin for at blive helt sikker. Hvo intet prøver intet vinder - du kan jo altid prøve studiet af et års tid.

Det var helt klart den rigtige beslutning for mig - jeg er nu ved at være færdig, og er meget taknemmelig for at have fået chancen. Husk på at studiet er relativt kort sammenlignet med 20-30 års arbejdsliv derefter!

Det at være moden når man starter kan også være en fordel i form af øget commitment og måske har man læst noget før så det hele er en del lettere at komme igennem, evt. også hurtigere ved at tage dobbeltsemestre. Læs mere på www.lookseedo.dk

Der er klart en forskel på de tidlige semestre mellem sommer og vinterstartere men denne forskel udviskes efterhånden og sidst på kandidatdelen er alle betydeligt mere modne og mere på samme sted i livet som den der er moden når han/hun starter studiet.

Hej!
Jeg er godt nok sommerstarter 2014, men jeg har flere på min årgang som er mellem 29 og 36 år som tager stor del i det sociale, selvom de har mand/kone, børn og evt. en anden uddannelse bag sig.
Det kommer selvfølgelig an på hvordan man er mentalt og hvor man er i sit liv, men de fleste på studiet er, efter min mening, meget dygtige, fornuftige men også sjove og alder betyder ikke det store. Tutorerne plejer at være geniale til at ryste folk sammen!
Nogle af de ældre studerende har sprunget et par af de mange fester over, samt rusturen, men det har været af flere årsager.

Jeg kan ikke sige hvordan det vil være på vinterstart, der er gennemsnitsalderen lidt lavere, men der er bestemt ikke kun nyudklækkede studenter, der er også dem som er 25+ hvor vinterstart bare har passet dem bedre.
Så længe man er åben og tolerant overfor ens medstuderende, så er der ingen der går op i hvor gammel man er.
Jeg håber du får en god studiestart!