6 Sem BA - KU

Hej Studmeds.

Så har man kæmpet sig igennem de første fem semestre på dette studie. En hård og sej kamp, men hvor der er udfordring er der viden. En sommerferie i DK uden det største behov for solfaktor fører os frem til 6. sem BA.

Tildelingen af Herlev medfører et Bevægeapparatatskursus i begyndelsen efterfulgt af de andre parametre. Mit spørgsmål lyder hvor vigtigt 6.semesters undervisning(sau/forelæsninger) er. Som det ser ud via medicin.ku.dk er det et ret krævende eksamenssæt der bliver stillet med alt fra A til Z. Semestret ser ud til at have mange bestanddele og der skal nok være noget at se til.

Nogle folk der er kommet forbi hindringen og vil dele deres historie?

Hej,
Du kan godt glæde dig til 6. sem i forhold til de tidligere semestre er dette semester meget mere klinisk orienteret. Der er fokus på behandling af de forskellige sygdomme og det gør semesteret meget mere spændende. :slight_smile:
Semestret kan godt virke lidt presset hvis du samtidigt skriver bacheloropgave fordi du har det lange mikrobiologiske øvelseskursus. Men langt størstedelen skriver bacheloropgaven på dette semester så det er ikke noget problem.

Det sværeste på semestret synes jeg var mikrobiologien fordi der er så mange bakterier og virus mm man skal have styr på. I den forbindelse synes jeg at mikrobiologi vendekortene var guld værd.
Dem har jeg vedhæftet til dig.

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9170/Mikrobiologikortver.3.pdf