AAU Kvote 2

Hej Alle!

Er der nogen som er kommet ind via kvote 2 på AAU? Hvad ligger de vægt på i forhold til ens ansøgning?
Kan godt læse mig frem til nogle kriterier på deres hjemmeside, men tænkte om der var nogle kloge hoveder der kunne spæde til :slight_smile: ?

[quote=“emmaskov” post=87335]Hej Alle!

Er der nogen som er kommet ind via kvote 2 på AAU? Hvad ligger de vægt på i forhold til ens ansøgning?
Kan godt læse mig frem til nogle kriterier på deres hjemmeside, men tænkte om der var nogle kloge hoveder der kunne spæde til :slight_smile: ?[/quote]

Bedømmer AAU ikke ansøgere på deres faggennemsnit?

Jo, det er blot en del af deres vægtning. Læser du på AAU? :slight_smile:

Jeg har gået på AAU, godt nok ikke på medicin, men da jeg ville søge om at starte på medicin snakkede jeg med en studie vejleder der sagde at de kigger 80% på karakter og 20% på erhvervserfaring, uddannelse og relevant udenlandsophold (kun lønnet arbejde og max 12 måneder min 6.). Derudover sagde hun at alle der blev optaget har minimum et karaktersnit på 10 i de relevante fag.
Ved ikke om dette hjælper dig, men ellers er studievejledning rigtig gode til at hjælpe hvis man har nogle spørgsmål :cheer:

2 Synes om

Hvor lang tid siden er det du snakkede med dem? :slight_smile:

Det var i januar :slight_smile:

[quote=“MariaMa” post=87339]Jeg har gået på AAU, godt nok ikke på medicin, men da jeg ville søge om at starte på medicin snakkede jeg med en studie vejleder der sagde at de kigger 80% på karakter og 20% på erhvervserfaring, uddannelse og relevant udenlandsophold (kun lønnet arbejde og max 12 måneder min 6.). Derudover sagde hun at alle der blev optaget har minimum et karaktersnit på 10 i de relevante fag.
Ved ikke om dette hjælper dig, men ellers er studievejledning rigtig gode til at hjælpe hvis man har nogle spørgsmål :cheer:[/quote]

Jeg er godt nervøs for om jeg bliver optaget så, hvis de ligger så meget vægt på karakterene… Jeg har læst kravfagene op, men fik ikke specielt gode karakterer da jeg ikke er den bedste til mundtlige eksaminer, men jeg ved bare det er det her jeg vil og jeg VED jeg vil klare mig godt når først jeg er inde. Er bare så nervøs nu :dry: :dry:

Har du ikke søgt andre steder end AAU?

Jeg er også blevet optaget på AAU via. kvote 2 i år. Har ingen relevant uddannelseserfaring, men har 12 måneder på fuld tid som handicaphjælper og desuden et udmærket snit i de relevante fag :slight_smile: Vedlagde desuden en anbefaling fra vedkommende, jeg var hjælper for. Har dog ingen idé, om det har spillet ind.

Hej :slight_smile: Lige hurtigt spørgsmål. Angående adgangssgivende fag gennemsnittet - hvor højt lå dit snit på? :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har i år søgt ind på Medicin på AAU gennem kvote 2. Mit gennemsnit i adgangskravsfagene er på 10,4 og har desuden vedlagt dokumentation for 1 semester på Mol.Med-uddannelsen. Jeg er stadig utrolig nervøs for, om jeg kommer ind :confused: