Adgangskvotienter 2014

Hejsa!

Jeg har et lidt underligt spørgsmål, da ingen kan forudsige hvad der vil ske i fremtiden.

Men, tror I, at adgangskvotienterne bliver endnu højere i år end sidste år? Jeg er ikke dansker, så jeg aner det ikke.

Jeg har et gennemsnit på 10,3 med bonus. Jeg har også søgt om standby på alle steder.

Der plejer at være en sammenhæng mellem kvote 1 og 2 ansøgere, sidste år eksploderet ansøgningerne for kvote 2 hvilket også afspejlet kvote 1 . Men i år har det været nogenlunde stabilt, så mon ikke det bliver det samme eller falder til det normale. Har selv et snit på 10,4 og har søgt ind alle steder. :lol: Vi må håbe på det bedste.

Hmm jeg er også meget i tvivl. Søger ind på KU i år, med det håb om at snittet bliver på hvad det var sidste år. Tror i snittet på KU stiger? :dry:

Som sagt er der ikke nogen der kan forudsige det - men jeg tror desværre at gennemsnittet er inkrementel. Den svinger meget op og ned. For ikke så forfærdelig lang tid siden, kunne man komme ind på med. med et snit på 8. I dag skal man helt op på 10.5 (Med bonus) for at komme ind. For mit vedkommende så skal jeg måske have et langt større snit for at komme ind. nobody knows.

-Josef

Tror ikke de falder. Måske stiger med på ku med 1-2 decimaler

Sadad: Jeg tror faktisk at den kommer til at ligge stabil på KU, men stiger en del hos SDU. Igen, så er det rimeligt svært at sige. Håber i hvertfald alle dygtige studenter kommer ind på deres drømmestudie… Hvis det kan lade sig gøre :wink:

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle stige på SDU? Igen det er gætterier, men hjemmesiden http://www.adgangskvotient.dk/ plejer at lave statetikker over kvote 1 og 2 optaget. Derfor kom jeg til konklusionen om at det nok bliver det samme g.snit og måske falder g.snittet til det samme på SDU som var cirka på 10. Måske er jeg bare optimistisk :sick: , men igen only God knows. . . :S

Der er jo tildens til, at adgangskvotienten stiger, jo flere ansøgninger universitet får… Men en ting ved vi med sikkerhed. Vi håber alle på at den falder :wink:

Ja det er rigtigt ! Men lad os se hvad udfaldet bliver efter d. 5 juli, skal kigge statestikkerne igennem. VIl virkelig gerne havne på SDU nemlig :whistle: . Må indrømme, at det allerede sommerfugle i maven. Krydser fingre :unsure: