Alternativ til McMurry - Fundamentals of Org. and Bio. Chemistry

Hej alle sammen.

Er der nogen af jer der kender til et godt alternativ til McMurry - Fundamentals of Organic and Biological Chemistry, gerne på dansk?

Tak for hjælpen,

Jeg har hørt at der før i tiden var en del der brugte Mygind’s Kemi A-bøger fra gymnasiet som supplerende læsning, så det kan være de gør dig mere lykkelig end McMurry gør. Jeg har ikke rigtigt nogen erfaring med dem, jeg tog kurset sidste år og alle jeg kender brugte kun McMurry.
Held og lykke!

Jeg går ud fra, at det er bogen man bruger på 1. semester.

Jeg havde ikke den bog men en anden, der havde næsten samme titel. Af McGrawhill tror jeg nok.

Jeg læste i den uden rigtig at komme nogen vegne. Så jeg lånte Myginds Kemi 2000 A bog. Så printede jeg næsten alle de eksamenssæt i kemi på 1. semester og satte mig med Kemi 2000, McGrawhills bog og eksamenssættene og gav mig til at løse alle opgaver. Det gik hurtigt, det er ikke træls! Og man må gerne begynde på det allerede nu. Jeg stoppede ved hvert andet spørgsmål og var blank, slog op i bogen, sagde aha og løste opgaven. Næste gang jeg stødte på opgaven vidste jeg hvordan jeg skulle løse den.

Og den metode har flere brugt. Vil du alligevel læse efter bogen så skal du absolut supplere med Kemi 2000 (kan låses på offentlige biblioteker). Det der forklares på 70 sider forklares her på 2.