Anbefalede medicinske afdelinger til 1/2 års vikariat (reg. syddanmark)?

Hej

Jeg planlægger et halvt års vikariat til efteråret (juli til december).
Jeg mangler kun 12. semester på SDU.

Jeg går efter en bred medicinsk afdeling, hvor jeg kan få noget erfaring og hår på brystet i klinikken. Der må gerne være lidt FAM inde over, for også at få lidt akut erfaring, men det er ikke et krav.

Så derfor vil jeg høre jer derude, om i har erfaringer med nogle specifikke afdelinger hvor i har været i et godt vikariat, eller om i kender nogen, der har talt godt om nogle afdelinger. Det skal være i region syddanmark (OUH, Svendborg, Kolding, Vejle) - helst OUH.

Håber at få lidt inspiration til når der skal sendes nogle ansøgninger rundt. For jeg vil gerne ende på en afdeling, hvor jeg får et godt vikariat - ellers bliver det et langt halvt år… :slight_smile:

Mvh Anders

Jeg har været i Esbjerg af mange omgange. Hvis der skulle opstå et hul, så er det et super godt sted at komme ind som vikar. Typisk bliver man tilknyttet en afdeling, hvor man går stuegang, og så ham man vagter i FAM (2 forvagter, 1 mellemvagt, 2 bagvagter, 1-2 overlæger). Der er rigtig god supervision, og mulighed for at lære en masse.

FAM’en har modtaget meget ros, da folk rent faktisk er glade for at arbejde der i modsætning til de fleste andre steder :slight_smile:

Jeg er selvfølgelig også lidt farvet af at jeg har arbejdet der… Du kan leje et værelse for ca 1000 pr. måned, hvor du f.eks. kan bo når du har arbejdsdage i træk, og så tage retur til Odense efterfølgende. Alternativt kan du pendle.

Hvis du er interesseret så kan du sende en motiveret ansøgning / forespørgsel til Troels Kodal (Uddannelsesansvarlig Overlæge og PUF-lektor) på [email protected]. Han er jordens rareste mand, så du kan altid bare forhøre dig.

Held og lykke