Au kvote 2 gennemsnit, når man har taget suppleringskurser

Hey!

Jeg står i en situation, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal udregne min kvote 2 gennemsnit.

Jeg har fra gymnasiet fået så højt gennemsnit i de særligt relevante fag (Mat A, Dansk A, Kemi B, Engelsk B og Fysik B). Hverken i standpunktskarakterer eller til eksamen.

Jeg har valgt af læse fagene igen på GSK og VUC århus. Jeg har færdiggjort Dansk, matematik og fysik, og jeg er igang med engelsk og kemi til marts.
Jeg har fået følgende karakterer i de afsluttede fag:

Dansk skr.: 12
Dansk mdt: 10
Matematik skr.: 10
matematik mdt.: 10
Fysik mdt.: 10

her kommer så mit endelig spørgsmål. Hvad jeg har forstået fra Århus uni hjemmeside, så udregnes det således:
Dansk: (12+10)/2 = 11
Matematik: (10+10)/2 = 10
Fysik := 10

Kvote 2 Gennemsnit (kun i de 3 første afsluttede fag) : (11+10+10)/3 = cirka 10.333 :slight_smile:

Mit spørgsmål er så, om det er korrekt udregnet, eller om jeg skal tage karakterne fra Gymnasiet med i beregningen? og er det både standpunktskarakterer og eksamenskarakterer ?

Håber nogen kan besvare mine spørgsmål :slight_smile:

Mvh Howraz!

Hej

Ligesom dig var jeg alle fagene igennem på VUC, undtagen fysik, da jeg fik 12 både i årskarakter og til skriftlig eksamen på gymnasiet, samt dansk da jeg havde fine karakterer (ikke topkarakterer), for jeg orkede ikke at analysere flere noveller og lign. på daværende tidspunkt.

Når du har fået dit bevis fra VUC, så er det i orden at “glemme” alt om, hvad der står på dit eksamensbevis fra gymnasiet.

For eksempel havde jeg karakteren 5 i engelsk B på gymnasiet (gennemsnittet af årskarakterer samt eksamenskarakter), og jeg havde 7 i kemi B og ca. 10 i matematik A. Derefter læste jeg fagene op på VUC og fik 12 til de afsluttende prøver, og så var det de karakterer, der gjaldt i mit kvote-2-fag-snit.

Men pas på… Det er vist noget med, at de snart begynder at have optagelsesprøver på AU (dog kun for kvote-2-ansøgere)

Til dit spørgsmål: Din fremgangsmåde med udregningen af dit karaktersnit er korrekt. Lad os sige, at du får 12 i kemi B og 12, 12 i engelsk B, så er dit kvote-2-snit: (11 + 10 + 10 + 12 + 12) / 5 =11

Okay super! nu har jeg en bedre forståelse for det! Var nemlig meget nervøs for at mine standpunktskarakterer også gjaldt med :slight_smile:

Godt gået! Og tillykke med at du kom ind!

Ja okay, jamen så må jeg krydse fingre og KÆMPE for at jeg får 12 i de resterende eksaminer.

Ja, de begynder fra 2016 at have optagelsesprøver på AU :slight_smile: