Bedst udnyttelse af ventetiden?

Hejsa!
Jeg var heldig at få en standby-plads på medicinstudiet i Aarhus dette år. Desværre ser der ikke ud til, der er plads til mig til vinterstart, så jeg må vente til sep. '17… Jeg er dog ivrig efter at forberede mig bedst muligt på studiestarten, så jeg ikke føler, alt jeg har lært og det at studere ligger for langt væk (to sabbatår).
Jeg havde meldt mig på kemi B som enkeltfag, som desværre ikke bliver oprettet :frowning: Jeg har dog haft kemi B, men vil dog gerne friske det op. Forresten var jeg på biologilinjen i gymnasiet (bio A, kemi B, mat A…)
Nu står jeg jo bare i den situation, at jeg har et år, hvor jeg “bare” skal vente. Har dog nogle rejser og en masse arbejde på programmet, men - hvad ville I gøre? Hvordan forbereder jeg mig bedst på mit drømmestudie?

Kh Sarah :wink: :wink:

Hej Sarah :slight_smile:
Jeg afslutter mit 4. sabbatår nu, og er lige blevet optaget på SDU.
Ærlig talt så havde jeg ikke været klar til at læse før nu, og det kommer absolut af at jeg har haft brug for at gøre lige det jeg har haft lyst til (rejser, et arbejde jeg har været glad for og tid til venner og hobbyer), så mit bedste råd til forberedelse af drømmestudiet er altså at nå alle de ting du nok ikke kan på SU og FULDTIDSstudie :slight_smile: Gør lige det du har lyst til og stol på at din evne til at lære nok skal være der selvom du ikke har suppleret et fag du allerede har gennemført :slight_smile:

Hej Sarah…
Det er nok ikke det, du vil høre…men mit bedst råd er at spare på krudtet til studiestart. Du har 6 lange år foran dig…og du skal nok få en go’ start uanset. Hvis tiden kunne gå tilbage, så havde jeg jobbet 3 mdr som vikar, rejst 3 mdr og fx lært et nyt sprog…eller noget!
Hvis du absolut ikke kan ladvær så kunne du se hvad 1.semester bruger af bøger, købe 1 af dem og bladre lidt i den og læse de første kapitler…Det vil give dig indsigt i terminologien tilvænning til sproget.
Og endnu bedst læs bogen House Of God :wink:

Hej!
Jeg har også fået en standby-plads på AU, og jeg skal også ‘vente’ til sommerstart næste år! Jeg har det lidt sådan, at det ville være en rigtig god ide at arbejde, så du kan få sparet sammen til bøger, lejlighed osv osv osv. Det kunne jo være et studierelevant job, såsom plejehjem. Jeg arbejder selv på et plejehjem, og det er faktisk ok hyggeligt!
Dog vil jeg dælme også sige, at det er vigtigt at gøre lige netop det, som man har lyst til! (Jeg vil dog sige, at det er en god ide at læse lidt hist og her, så ens læse-færdigheder ikke helt er på bar bund, når det går løs).

Jamen - så ses vi jo til sommer på AU! Tusind tak for svar. :slight_smile: Du har helt sikkert ret! Har været et år i hjemmeplejen, og jeg tror også, det giver en noget, man kan bruge på studiet.

Det bliver meget spændende!!!

  • Har du egentlig fået ‘tilsagnsbrevet’ endnu?

Du kunne købe bogen Histologi af Finn Geneser, som går under den blå bibel på Århus Universitet. Dette navn er opstået ud fra, at du skal kunne bogen udenad efter første semester. God fornøjelse. Her finder du et link til bogen på Saxo ellers kan du besøge Medicinerladen.

Nej, har desværre ikke modtaget brevet endnu, men er blevet fortalt, det gerne skulle lande i vores e-boks inden sep. er ovre! Håber, vi snart får det! :slight_smile:
… Så skal vi i hvert fald ikke tænke på det mere :silly: