Billeder af hospitaler til Wikipedia

Hej.
Et lidt sært ønske men; gider du ikke tage et billede af det hospital du er i klinik eller arbejder på?
Der findes Wikipedia artikler på dansk og engelsk (og nogle gange også andre sprog) omkring danske hospitaler. Desværre mangler mange af dem billeder (vi taler her om bygninger, ikke afdelinger og slet ikke patienter eller dem der arbejder der)…

Hvis du vil dele dit/dine billeder med resten af verden, så kan du uploade dem her eller sende dem til mig (skriv nedenunder, så sender jeg min private e-mail), så ligger jeg dem op på Wikimedia Commons (Wikipedia´s “billede-side”) og de tilhørende danske og engelske artikler på Wikipedia.

Hvis man gerne vil dele sådanne billeder, så vil jeg lige gøre opmærksom på at de bliver delt under en Creative Commons licens, hvilket betyder at alle må bruge og redigere dem (også i kommercielt brug) uden nogen tilladelse fra dig.

…så hvis trafikken en dag er lidt lettere end du regner med og du møder ti minutter for tidligt, gider du så ikke tage et billede eller to af hospitalet med din telefon? Hvis du gerne vil se et eksempel på hvordan de vil blive brugt, så kan du se artiklen om Herlev hospital.

På forhånd tak.

Nu er der et billede af Herlev Hospital på den henviste artikel, men hvis du skal bruge/ vil have et andet billede end det eksisterende skal du endelig sige til, da det tager mig 2 min. at gå derhen og tage et billede.

Mvh. Bastian

Hvis du gider tage nogle, som der ikke er fra syd-siden (artiklen indeholder jo fire næsten ens billeder), så må du meget gerne det. Hvis du kan tage et billede af pavilionen, forhalen eller andet, så kunne det være fedt…

Det kan sagtens lade sig gøre, bare send mig en PM med din mail, så kan jeg tage diverse billeder her i løbet af ugen :wink:

Tusind tak for billederne. Jeg har udvalgt seks styk, som har gennemgået en smule redigering og er blevet uploadet.
Tre af dem er sat ind i den danske og engelske artikel. I den ligger så et link hvor man kan se de andre.

Men jeg er stødt ind i et lidt uventet problem. Hvis ikke billederne skal slettes fra siden inden for et par dage, så er det nødvendigt, at du sender en e-mail, hvori du bekræfter at du ved de bliver brugt på den måde… Jeg beklager virkeligt, men jeg har ikke prøvet at uploade andres billeder før, så vidste ikke det var nødvendigt (der var et blankt felt hvor der stod fotograf og jeg indsatte det navn der stod i din mail og skrev i et felt nedenunder “Author e-mailed the pictures to uploader for the specific purpose of uploading them to Wikimedia Commons”, men det var åbenbart ikke nok.).

Jeg sender dig en mail, som du bare kan forwarde, hvori du giver tilladelsen. Mailen vil ikke være offentligt tilgængelig på nogen måde og det skulle være det sidste du hører om sagen. Hvis du ikke vil (og det har jeg fuld forståelse for), så bare lad være med at videresende mailen og så bliver billederne slettet.

Beklager ulejligheden
Mvh. Jakob