Bolig i KBH

Hej
Jeg har fået en plads på medicin på KU med sommerstart.

Jeg mangler dog et sted at bo. Er der nogen, som kan anbefale et kollegie eller som kender et sted, hvor der er værelse til udleje.
Jeg vil helst, at det er et sted med “ok” standard - uden ballede, problemer osv.

Nogen, der har råd til, hvordan jeg finder et sted??

ciu.dk

kkik.dk

Hvis du bor indenfor ca 1 times rejsetid skal du ikke forvente at komme foran i køen til studieboliger.

Mange tak.
Jeg har oprettet mig som bruger inde på findbolig.nu
Det er vel herinde, jeg søger om at komme på ventelisten til ciu, ikke?
https://www.findbolig.nu/da-DK/LandingPages/CIU.aspx

Mht. KKIK.dk er det en anden venteliste end den fra CIU, eller er det bare en hjemmeside, hvor jeg søger om at komme på venteliste for specifikke boliger/rum??

Jeg bor desværre ikke så tæt på. Jeg er fra Jylland, så jeg må flytte.

Endnu et spørgsmål:
Vil I anbefale kollegie eller bare et værelse? Jeg kender nemlig ikke KBH ret godt og bliver nok ret alene, så jeg tænker umiddelbart, jeg ville få gavn af et kollegieværelse?

Du skal nok skrive dig på akutlisten for en sikkerheds skyld. KKIK er en separat instans, som du også kan søge bolig hos. Søg endelig et kollegie - det bliver du glad for. Undgå private der udlejer værelser, da disse ikke er lovregulerede og du i praksis kan blive smidt ud fra dag til dag.

Undgå tingbjergkollegiet. Har kun hørt dårligt om det.

Jeg har et værelse i NV, jeg ikke skal bruge fra nu til og med december:) det er med to af mine kammerater fra gymnasietiden. Vi er alle fra jylland og rykker til storbyen nu, dog har jeg lige fundet ud af, jeg vil være på højskolen i efteråret og så starte til feb på medicin istedet for til sep. Derfor det frie værelse. :slight_smile: du kan skrive til mikkel storgaard knudsen på fb, hvis du synes, det lyder som en god start i kbh. Du stiller bare alle de spg. du vil!

Camilla Krogh Dalsgaard

kender kun din situation for godt!

jeg ved ikke om jeg ligefrem vil anbefale det, men du kan prøve at ringe til ungbodanmark… De har nogle værelser i hhv. ballerup (ca. 30-45 min ind til Panum), stærevej (nørrebro), amagerbrogade… Jeg boede selv i ballerup (da det er det billigste sted af de ovennævnte).

Jeg synes selv at lejen er lge i overkanten, men det er super nyt -fra 2006, så har du eget bad og stort dejligt badeværelse. Der er virkelig stille på kollegiet, men du skal ikke frygte at du kommer til at være alene på studiet, for når først du er på rusturen kommer du virkelig tæt på dine holdkammerater og der bliver en masse sjov og ballade, som også fortsætter i studietiden :slight_smile:

jeg mener, at der næsten altid har været et frit værelse på kollegiet i ballerup, men ved dog ikke. Tag og ring og til dem, og spørg om der er noget :slight_smile:

desuden har jeg hørt rebæksøpark (?) - kollegie i hvidovre skulle være rimelig nedern…

tak for alle jeres svar !
Jeg har nu søgt ciu og kkik, så skal lige sende papirerne derover også :slight_smile:
ellers søger jeg også nogle kollegier, hvor jeg separat sender ansøgninger til.

Ring for guds skyld IKKE!!! til Ungbodanmark (det gamle Brunder Ejendomme). Magen til røvrender-firma skal man lede længe efter.

Badooo: Jeg er SUPERTAKNEMMELIG over du skriver det :stuck_out_tongue: for da jeg lige så deres hjemmeside i første omgang, tænkte jeg “yes, eget toilet og køkken er lige noget for mig”, men da jeg så din besked og lige læste et par anmeldelser blev jeg virkelig skræmt og lytter til dit råd - jeg skal ikke i nærheden af deres firma !

Det er godt at høre. Jeg håber, at andre medicinstuderende falder over det, og tjekker op på baggrunden bag firmaet. Jeg var selv fanget i kløerne på dem for 2 år siden, men kom ud relativt uden skrammer.

Hej!
Kan man stole på at man bliver tilbudt bolig før studiestart om man har skrevet sig til akutlisten?