Bytte sommerstart til vinterstart (SDU)

Hej!
Meget imod forventning er jeg blevet tilbudt en studieplads på SDU. Min pointscore var så langt fra grænsescoren at jeg troede det var helt og aldeles umuligt og jeg valgte derfor at fravælge sommersupplering. Så nu står jeg i den bitre situation sandsynligvis ikke at kunne bruge min studieplads til noget. SDU tilbyder som udgangspunkt ikke at man kan ændre på studiestartstidspunktet, men jeg vil alligevel gøre et forsøg, måske det er muligt hvis man har fundet en konkret person man kan bytte over med. Er der en derude der kunne være interesseret i at bytte en vinterstart til sommerstart? Så vil jeg kontakte SDU og forsøge at få det til at ske.
venligst Anna

Puha, godt nok en uheldig situation, jeg kender en del der skal starte på SDU, skal nok spørge og skrive hvis der er nogen der vil bytte :slight_smile:

Hej og tak for beskeden! Jeg fandt en der var interesseret i at bytte, men desværre er SDU slet ikke villige til at ændre på hvornår man starter på studiet :frowning:
Hvis der er nogen der har haft held med at ændre på deres studiestartstidspunkt på SDU med en dispensationsansøgning eller lignende, så vil jeg rigtig gerne høre om det! Man skulle tilsyneladende have søgt om at få vinterstart i starten af juli-måned, men på det tidspunkt havde jeg absolut ingen forventning om at blive tilbudt en studieplads.

Hej annakk!

Stort tillykke med pladsen! Men sikke noget rod :frowning: Har du ringet og snakket med dem omkring din situation? Så vist jeg har forstået så skal det supplerede (KemiB) vist først bruges på nogle af de senere moduler, så måske er det muligt at du kan få lov at supplere løbende eller noget lignende?

Jeg håber det løser sig!

ihh, tak for din besked - jeg havde slet ikke set den :slight_smile:
Ja, det kan du tro, jeg har både ringet og skrevet til studievejledningen på SDU, men har fået det samme svar hver gang og det er at der ikke er noget at gøre, når man ikke har bestået de nødvendige fag, kan man ikke få lov at begynde. Jeg tror ellers du har helt ret i at selve faget ikke er så relevant at kunne bygge videre på på 1. semester.
Det er svært at acceptere at der ikke er en løsning på den her dumme situation :frowning:

Øv øv øv, det er virkelig frustrerende at høre på dine vegne :frowning: Er planen så at søge næste år?