Dilemma :s

Hejsa!

Jeg sidder her og kan ikke sove, mest på grund af, at jeg er sulten, men også fordi, jeg ikke kan lade være med at tænke på, at vi snart får svar på vores ansøgninger :woohoo:

Jeg er motiveret og vil gøre mit bedste for at opnå min drøm, og hvis jeg ikke kommer ind i år, vil jeg søge ind næste år! Jeg vil i mellemtiden læse til sygeplejerske, dels fordi jeg ved, at det vil gavne mig til en evt. kvote2-ansøgning, men også fordi, at det er et studie jeg kan tilfredsstilles med (tror jeg), hvis medicin-studiet skulle gå hen og blive HELT umuligt…

Det er så her mit spørgsål kommer; skal jeg vælge diakonissestiftelsen eller metropol (KBH) ??
Nogle der har erfaringer med disse; kan komme ind begge steder spørgsmålet er bare, hvilken skole der er bedst mht. det sociale, faglighed og muligheder for en masse praktik under uddannelsen? :cheer:

  • Er der forresten mere prestige i at læse på diakonissen mht. en kvote2-ansøgning? :huh:

Rent gæt fra min side er at det ingen forskel gør at man lige har læst på diakonissen. Jeg tror mere det handler om tradition at det sted er populært, end om at den er meget bedre end alle andre steder. Men hæng mig ikke op på det :stuck_out_tongue:

Hvordan de to steder er ved jeg ikke lige præcist. Jeg kender dog en der, vist nok, læser til sygeplejerske på Metropol og hun er vist ganske tilfreds. Hende jeg kendte som var på Diakonissen valgte at stoppe uddannelsen for at læse til pædagog i stedet. Det var dog ikke noget med skolen som sådan, men pga. andre årsager.