Feedback til Kvote 2 ansøgning

Kære alle

Jeg er nu ved at lægge sidste hånd på min ansøgning, men er gået fuldstændig i stå i afsnittet om hvorfor jeg søger KU som første prioritet. Det volder mig besvær, fordi jeg primært er interesseret i studiet og ikke geografien. Samtidig er det i København jeg har hele mit faglige og personlige netværk (dette synes jeg er et dårligt argument, men tager jeg måske fejl?).
Skulle jeg havne i Jylland, skal jeg nok få et nyt netværk banket på benene, mens jeg på SDU kan beholde det, jeg allerede har.

Min bøn til jer er om I har et genialt argument jeg må “låne” til min ansøgning?

På forhånd tak

Saad skrev følgende svar:
Hejsa send den bare til mig på [email protected]

Hvad søger du ind på? :slight_smile:

[size=1][color=#ff0000]Mod: Emnet er blevet flyttet da det var postet i forkert forum. Emner om motiverede ansøgninger skal være i den tilhørende gruppe. /Lars[/color][/size]

Jeg søger ind på Medicin. :slight_smile: Naturligvis i hele landet. Og Norge og Sverige.

Hej, jeg har også tænkt på at søge ind i sverige, og jeg synes det er ret svært at finde ud af, hva deres kvote 2 går ud på eller om de har en kvote 2? Hvilken sider har du brugt?

Du skal op til Hogskola prøven. Jeg opgav, at finde info på nette og tog i stedet til Lund for at tale med et levende menneske
Prøven bliver bedømt med en karakterer mellem 1 og 2 (fik 1,8 ,mit svensk er ikke ret godt). Jeg kunne ikke helt blive klog på, hvordan de så regner ud, om man skal have en studieplads, men tænker, at det nok er ret svært, da svenskere valfarter til København, da det er lettere at komme ind her.

Pøj pøj med det

Har jeg forstået rigtigt at du har taget högskoleprovet?
Hvis du fik 1,8, så har du gode chancer at få en plads i Sverige.
Der er to optagelsesrunder (forår og efterår). I foråret lå adgangskvotienten (kun på grundlag af högskoleprovet) på fx 1,8 i Lund og 1,75 på Karolinska.
Set tallene her:
http://läkarstudent.se/antagning.html#hp
Husk at du selv skal sende resultatet fra högskoleprovet til antagning-kontoret i Strömsund, når du ikke har et svenskt personnummer.

De har mine resultater fra sidste år, hvor jeg ikke kom ind.
Men må håbe jeg har heldet med mig i år.

Men tak :smiley: