Fra statskundskab til odontologi?

Hej, jeg har på nuværende tidspunkt afsluttet en gymnasial uddannelse fra en samfundsfaglig linje og studere p.t statskundskab på Aarhus uni. Dog er jeg blevet i tvivl hvorvidt jeg vil studere noget på uni i den retning, da jeg slet ikke interesserer mig for det… Jeg overvejer at læse naturvidenskabelige fag op såsom kemi og fysik på B-niveau… Jeg har 10-taller på c-niveau, og selv der synes jeg niveauet var lidt svært… Jeg vil derfor spørge hvor meget kemi der er i odontologi og om det er muligt for mig at klare studiet? Jeg elsker biologi, og tanken med at arbejde med mennesker ville være spændende. Hvordan er sværhedsgraden og er der nogle der har erfaringer med det fra aarhus uni?

Ingen??

Jeg tror det vil være nogenlunde svært at få et godt og grundigt svar på dit spørgsmål, da jeg mener denne side har ret så mange medicinstuderende og læger som medlemmer, og ret så få tandlægestuderende.
Men da jeg undersøgte studiet i min tid, og spurgte frem og tilbage, kom jeg frem til, at kemi er der absolut ikke meget af på tandlægestudiet. De bruger en del tid på klinikophold, så de lærer at udføre de forskellige teknikker.
Jeg tænker lidt, at der på medicinstudiet absolut ikke er særlig meget kemi, så jeg formoder ikke, at der er mere kemi på tandlægestudiet, men tror at man har mange af de samme fag.
Frem for kemi, tror jeg du skal forvente, at der lægges mere vægt på de naturvidenskabelige fag som anatomi, farmakologi osv.

Held og lykke!