Frivillig hjælp til kvote 2 ansøgere (hovedsagelig KU)

Hej alle :slight_smile:

For 2 år siden kom jeg selv ind via kvote 2 på KU i første forsøg. Derefter blev det en “passion” for mig at hjælpe andre kvote 2 ansøgere med deres ansøgninger således at de også kunne realisere deres drøm om at blive stud. med.

Det første kom 1 af personerne jeg hjalp ind og i år hjalp jeg yderligere 2 personer med at komme igennem nåleøjet hvor den ene havde søgt flere gange forinden.

Det gør mig utrolig glad at kunne hjælpe andre og efter d. 30 juli hvor folk fik svar på deres ansøgning har jeg fået en del henvendelser og tænkte at det måske var på tide at lave et opslag om hvad jeg kan hjælpe med.

Alt hvad jeg gør er friviligt og jeg vil IKKE have betaling.
Jeg svare med glæde på alle de spørgmål i kunne have, husk der findes ikke dumme spørgsmål.
Jeg giver gerne konstruktiv kritik på jeres ansøgniger og CV, men forvent ikke at jeg skriver jeres ansøgning. Derudover læse jeg heller korrektur da jeg ærlig talt ikke selv er fantastisk til dette. Jeg er hudløs ærlig når jeg kigger på ansøgninger, men det er udelukkende for at hjælpe.

Jeg er blevet spurgt alt for mange gange om folk må se/låne min ansøgning men dette er ikke noget jeg gør da min ansøgning er forsøgt misbrugt før. Det er vigtigt at man selv skriver sin ansøgning.

Der er lidt ventetid fra at jeg læser ens ansøgning til jeg sender kritik tilbage da jeg skal passe min studie samtidig og jeg går meget op i at tage min tid og give god kritik. DERFOR skal man altså ikke sende sin ansøgning til mig 1 uge før deadline. Det skete i år og der var flere jeg aldrig fik svaret fordi folk skrev alt for sent. Derudover er det vigtigt at starte tidligt på sin ansøgning. Jeg brugte personligt 3 måneder på min.

Det var vidst det. Hvis der sidder nogen derude og føler de godt kunne bruge noget hjælp, jamen så sig til.

Håber alle har haft en god sommer :slight_smile:

Hej. Først og fremmest synes jeg at det er et fedt initiativ at hjælpe andre især når man ved hvad det kræver for at komme igennem :slight_smile:
Det har været min livslang drøm at studere medicin. Jeg blev student i 2013 og har siden da prøvet at søge ind gennem kvote 1 samt kvote 2 på alle fire universiteter i Danmark. Siden 2013 har jeg studeret medicin og teknologi (samarbejdsuddannelse mellem KU og DTU), da en af de syv vurderingskriterier i kvote 2 er relevant uddannelseserfaring. Desværre har det ikke været muligt for mig at afslutte min bachelor på normeret tid. Jeg bliver færdig med min bachelor til sommer 2015. Derudover har jeg ikke meget i bagagen som vil forbedre mine chancer i kvote 2. Har du evt. råd til hvad jeg kan foretage mig det næste års tid for at forbedre min kvalifikationer eller er det umuligt for mig at komme ind gennem kvote 2.
God weekend.

Hej. Først og fremmest synes jeg at det er et fedt initiativ at hjælpe andre især når man ved hvad det kræver for at komme igennem :slight_smile:
Det har været min livslang drøm at studere medicin. Jeg blev student i 2013 og har siden da prøvet at søge ind gennem kvote 1 samt kvote 2 på alle fire universiteter i Danmark. Siden 2013 har jeg studeret medicin og teknologi (samarbejdsuddannelse mellem KU og DTU), da en af de syv vurderingskriterier i kvote 2 er relevant uddannelseserfaring. Desværre har det ikke været muligt for mig at afslutte min bachelor på normeret tid. Jeg bliver færdig med min bachelor til sommer 2015. Derudover har jeg ikke meget i bagagen som vil forbedre mine chancer i kvote 2. Har du evt. råd til hvad jeg kan foretage mig det næste års tid for at forbedre min kvalifikationer eller er det umuligt for mig at komme ind gennem kvote 2.
God weekend.

har sendt dig en besked :slight_smile:

Jeg har sendt en besked til dig :slight_smile:

Hej,

jeg står selv og vil søge medicin kvote 2 næste år og jeg har lagt rigtig mange kræfter i de sidste 2 år at optjene “point” til at have de bedste muligheder overhovedet for at søge ind.

Jeg vil gerne høre lidt om hvad du lagde særlig meget vægt på i din kvote 2 ansøgning? Samt hvor lang den var?

Hej Caroline

Bliv medlem af facebookgruppen kvote 2 medicin på KU… Der har jeg lige lagt en liste op om netop dette. Derudover var min ansøgning under det maksimale. Tror den var 3/4 af hvad den måtte være.

Håber dette hjælper!

Hej @sasxa, hjælper du stadig med kvote 2 ansøgning til KU? :slight_smile: Ville jeg nemlig sætte stor pris på, på forhånd tak!

Hej Sasxa,

Jeg har læst du kom ind via kvote 2 på KU .
Jeg skal til at søge for 2 gang nu . Jeg synes selv, at min ansøgning sidste år var rigtig god, og fik også noget hjælp til den… Desværre gik det ikke.
jeg har læst veterinærmedicin og mangler kun 1 fag fra at få en bachelor, så det undlader jeg selvfølgelig at få, ellers kan jeg ikke læse medicin … Jeg har også andet erfaring, men kan du måske høre mere om.
Kan du måske hjælpe med min ansøgning ? Der er nok tusinde som har skrevet til dig … men håber alligevel at du vil :slight_smile: <3 …
Det skal siges, at jeg har lavet en del ændringer nu, så jeg håber du kan komme med god konstruktiv kritik osv. Håber ikke, at det er for sent med din hjælp :confused: .

min mail: [email protected]

Og helt tilfældigt fandt jeg ud af, at du hjalp mig sidste år :joy: .
Sorry . Kan også se du har skrevet du har for travlt med din kandidat (på Facebook) .
Lidt sjovt tilfælde :slight_smile: . Vil bare se om jeg kan ændre noget på min ansøgning fra sidste så den bliver bedre …

Hej Nora

Efter 21. feb gør jeg da jeg har eksamener indtil da. Folk er velkommen til at kontakte mig der :slight_smile:

Hej Zitnia :slight_smile:

Kan skam godt huske dig :smiley:
Du er velkommen til at kontakte mig efter 21. feb :slight_smile: Der er 1. prioritet til dem jeg allerede har arbejdet med før :slight_smile:

Mange hilsner

Maria

1 Synes om

Heh det var heldigt. Hvor er du sød :smiley: . Så skriver jeg efter D. 21 februar :blush: mange tak !

1 Synes om

Hej Sasxa,

Jeg har læst nogle af dine indlæg og har et højt ønske om at du hjælper mig, med at læse min ansøgning og CV igennem. Jeg kan se, at du først kan hjælpe efter 21. februar grundet dine eksaminer. Dette respektere jeg, men jeg har kvote 2 deadline den 1. marts. På deres hjemmeside står der, at det anbefales at ansøgningen sendes i god tid, defor ønskede jeg at de senest havde den 19., februar. Kan du hjælpe mig?

Hej MYWISH

Jeg ville meget gerne hjælpe men som sagt jeg bare ikke tid før efter 21. feb. da jeg har en eksamen i morgen og så en store eksamen d. 21. hvor jeg skal op i 14 specialer på én gang. Så jeg desværre ikke overskue det.
Desuden lægger jeg meget energi i at hjælpe folk så bruger ikke blot 5 min på at læse folks ansøgninger igennem da dette blot ville være sjusk.

Du ønskes held og lykke med ansøgningen :slight_smile: du er velkommen til at kontakte mig hvis du har nogen spørgsmål.

Hej.

Hjælper du stadig med motiveret ansøgning ?

på forhånd tak.

Du er velkommen til at sende til mig [email protected]

2 Synes om

Mange tak, det er rigtig sødt af dig.

Du får den snarest

1 Synes om

Hej. Har du muligvis også tid til at kigge min ansøgning igennem. Jeg har sendt den fra [email protected]. Det bliver værdsatte

Så er den sendt :slight_smile:

beklager jeg er så sent ude, men der har lige være noget med min lille dreng. Håber du stadig har tid. :slight_smile: