Gode råd til 9. semester KU

Hej,
Jeg starter efter sommerferien på 9. semester på KU.
I den forbindelse er jeg så småt begyndt at kigge på bøger. :silly:

I pensumlisten er der opgivet følgende bøger til sociologi:
Medicinsk sociologi
Sundhedsvæsen og sundhedspolitik

Til anæstesi:
En anæstesibog fra fadl

Er alle disse bøger nødvendige for semesteret eller kan nogen af dem undlades? :whistle:

Mht. kittelbøger har jeg Akutte Medicinske Tilstande som jeg er meget glad for.
Jeg går derfor og overvejer at købe Akutte Kirurgiske Tilstande. Kan I anbefale den eller er der en anden kirurgikittelbog der er bedre at have i lommen til det kirurgiske ophold?
(Skal lige tilføje at jeg endnu ikke ved hvilken kirurgisk afdeling jeg kommer på.)

Har I ellers nogle gode fif og råd til hvordan man kommer godt igennem 9. sem?

Mange sommerhilsner herfra B)

Du skal bruge begge bøger i nyeste udgave til medicinsk sociologi - man må (og skal) have dem med til eksamen til opslag. Der trykkes desuden et hæfte knyttet til kurset hvert semester, som kan erhverves i bogladen omkring semesterstart.

Anæstesibogen er ikke nødvendig til det kliniske kursus i anæstesi. Kurset er ment som en appetizer og kræver få teoretiske forudsætninger.

Til brug i klinikken fandt jeg foruden akutte medicinsk tilstande, medicinsk/kirurgisk lommekompendium til hhv. det medicinske og kirurgisk ophold nyttige. Der var en del som anvendte de engelske pendanter til lommebøgerne.

I eksamensøjemed ville jeg sørge for at starte tidligt med eksamenssæt - der er en del gengangere imellem. Desuden får man et overblik over detaljeniveauet, som efter min mening er lavere end 6. hhv. 8. semester.