Hjælp søges til studmed.dk

[quote=“Steenberg” post=82305]Halløjsa.


Savner du en læsemakker, brugte bøger eller kunne du bare godt tænke dig at vide, om man har tid til at tage FADLs SPV-kursus på 4. semester? Studmed.dk er et uafhængigt online forum fuld af medicinstuderende og yngre læger. Her kan du spørge ældre studerende til råds om alt mellem himmel og jord, læse anmeldelser af studiebøger og smartphones apps skrevet af andre studerende, læse alt om 4-års reglen og meget mere. Vi er knap 9000 brugere og vi vil også rigtigt gerne inkludere dig i samtalen… og selvom vi gerne vil lære dig at kende, så har du også mulighed for at være anonym.
Så klik ind på www.StudMed.dk og spørg, svar og læs om alt der interesserer medicinstuderende. Med over 30.000 indlæg er der sikkert også noget for dig[/quote]

Hejsa,

Jeg synes det er fint. Måske ordet gratis kunne snige sig ind et sted? :slight_smile:

Og konkurrencer tænker jeg også er et ord der sælger … :lol:

Jeg har vedlagt et logo du kan bruge…

[quote=“Tinni” post=82306]Hej,
Hvis I stadig mangler moderatore til siden giver jeg gerne et nap med.
Jeg var været bruger på studmed siden 2008, hvilket dog ikke fremgår af min profil. Jeg mistede nemlig adgangen til min gamle profil “Tinnie” da “Det nye studmed” blev lanceret, idet aktiveringsmailen blev sendt til en gammel mailadresse, som jeg ikke længere har adgang til.
Derfor har jeg i en tid kun besøgt siden som gæst men er nu igen oprettet som bruger.
Så hvis der stadig er brug for et par ekstra hænder siger I bare til :)[/quote]

Tak. Lige pt skal jeg lige finde ud af hvor hvordan det fungere med de der har meldt sig, men jeg vil huske at du har tilbudt din hjælp, så jeg kan ikke udelukke jeg skriver til dig…

[quote=“alex-sander” post=82321][quote=“frold” post=82265]

Er der nogle herinde der har DTP erfaring og kunne lave en pdf i plakatstørrelse, hvis det var?[/quote]

Jeg vil gerne prøve at lave en plakat, hvis jeg bare får at vide præcis hvad der skal stå. Har lidt erfaring, så hvis ingen andre melder sig vil jeg gerne tilbyde min hjælp. :)[/quote]

Super!

Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere - er lige ved at undersøge hvordan man trykker plakater og den slags…

[quote]Super!

Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere - er lige ved at undersøge hvordan man trykker plakater og den slags…[/quote]

Jeg har sat et dokument op i photoshop, som er i A3 størrelse og med en pixeltæthed på 300 DPI. Så tænkte jeg at vi på plakaten, lavede en “header” ligesom her på hjemmesiden, og dette har jeg faktisk allerede gjort. (se vedhæftet) Men jeg ville gerne vide hvilken skrifttype der er brugt, både til: “Studmed.dk” og til: “Uafhængigt netværk for den danske lægestand”

Umiddelbart for:
Studmed.dk:

div.logo-text h1 {
font-size: 280%;
font-family: Arial,sans-serif;
font-weight: bold;
}

Selve teksten har farvekoden: STUDMED.dk

Underoverskriften:

p.site-slogan {
color: rgb(214, 228, 236);
display: block;
font-size: 85%;
margin: 3px 0px 0px;
padding: 0px 15px;
}

Hvis det er en hjælp…?

Frold: Jeg sendte opslaget i går… Men hvis de skriver igen, så skal jeg nok eftersende logo og forsøge at smide de to ord ekstra ind i teksten… Og hvis ikke så kan det forbedres til næste semesterstart og det har vel også lidt værdi i sig selv :stuck_out_tongue:

Det vigtigste er bare der kommer noget ud :slight_smile: Så må vi se om de bider på, hvem sendte du til?

@Steenberg

Hørt noget fra studiebladende?

@frold: Sund&Hed (Odense) har sagt ja.
Jeg har endnu ikke hørt fra de to andre, men de er også stadig på sommerferie… MOK (København) havde vist deadline for første udgave igår, hvilket nok betyder de tidligst kigger på mails i dag. Acuta (Århus); her har jeg ingen detaljer…

Hej Frold,

Jeg ved at det er nemt at printe A3 i farver til 70 øre pr. stk i Winsløwparken i Odense, og jeg ville gerne stå for at sætte plakaten op en del steder i Odense - både WP og Campus - når der foreligger et færdigt design.

Med dette vil jeg anbefale at plakaten bliver gjort online tilgængelig, så den kan downloades af studerende i hele DK og sættes op. Du kan så alliere dig med særlige ambassadører (fx undertegnede) der så står for en billig printløsning i den enkelte by og sætter op på studiet. Det må være billigere end at sende reklamemateriale rundt i landet.

Mvh Jens