Hjælp til min første kvote 2

Hej :slight_smile:

jeg håber der er nogle som kan give mig nogle fif eller lidt hjælp til den motiverede ansøgning.
Jeg har sat mig ind i alle de ting der skal med i kvote 2 og er ret godt med på den del.
Og er så småt begyndt at skrive stik ord og tænke over den røde tråd i min ansøgning- og hvilke kompetencer jeg har i forhold til studiet jeg vil ind på. men det syntes jeg er svært når jeg har arbejdet som handicaphjælper og stået i butik, hvordan kan jeg drage den del ind i min ansøgning til hvorfor jeg vil søge ind, som geolog, biolog osv. ?? men man skal jo starte et sted ??
jeg gik ud af gymnasiet i 2010, med dårlige karakterer, dengang var jeg slet ikke motiveret, nu 4 år efter er jeg blevet så sulten for at lære og studere. jeg har gået på pædagog uddannelsen i et år og haft fuldtidsarbejde og små jobs siden. Og har nu fundet ud af jeg gerne vil på universitet. jeg har tænkt mig at søge ind på biologi og som geolog og evt. husdyrvidenskab. jeg vil gøre alt for at komme ind og skal til at læse enkeltfag op til januar, men kunne jeg tage noget frivilligt arbejde også, som kunne være relevant i forhold til de linjer jeg vil ind på?? eller er det bare hvilket som helst friviligt arbejde, som tæller.
jeg ved ikke hvad jeg mere kan gøre for at have en chance for at komme ind udover at skrive en god begrundelse for mit studievalg. er der evt. nogle tidligere geolog, biolog studerende der kunne give mig nogle gode tips. jeg har self tænkt mig at deltage i workshop for hvordan man skriver en god motiveret ansøgning og komme til åbent hus, som jeg selfølgelig også vil inddrage i min ansøgning.
Håber der er nogle som vil give sig tid til at hjælpe mig.

Vh Christina

Hej,

Det lyder spændende med nyt studie.
Jeg er ked af at skuffe dig, men vi kan nok ikke hjælpe dig herinde, da siden er dedikeret til medicin-studiet.

Men mon ikke der er noget tilsvarende for biologi, geologi osv?

Mvh
Karen

ej hvor pinligt. tak for svar ! :slight_smile: det må jeg da lige undersøge.

Det skal du ikke tænke på. Du er ikke den første ikke-mediciner, der poster.
I øvrigt er her flere tidl. biologistuderende, så nogen burde kunne pege dig i den rigtige retning.

Mvh
Karen