Hjælp til motiveret ansøgning

Hej alle
jeg vil gerne søge ind på medicin som kvote 2. Jeg vil bare høre om, der er en der kan rette, og se om jeg har skrevet en ok ansøgning?
mvh
Arzow

Hej.
Hvis du bare lægger den op på siden (bare vedhæft den i dit post), så plejer der altid være et par stykker der vil kigge på den når man er tidligt ude. Hvis du derimod venter til panik-tiden i midt februar, så har dem der gider kigge på motiverede ansøgninger set alle dem de gad kigge på det år.
Held og lykke med det.

Takker lige for fiffet, så er vi vist nogen der skal til at tage os sammen og skynde os :stuck_out_tongue:
Mvh. Bastian

Hvis I vil have et andet godt trick (det tror jeg i hvert fald personligt det er), så kig inde på www.medicin.ku.dk og tilsvarende for de andre universiteter og set jer ind i hvilke fag, som man har på uddannelsen og hvornår, samt undervisningsform.
Så kan man skrive til i retning af: “… og mit arbejde som lektiehjælper i kemi for folkeskoleelever vil komme mig til gode under kemiundervisning på 1. semester og biokemi på 4. semester.” På den måde så vinkler man sin ansøgning mere, så det ikke bare bliver en løs omgang. Samtidigt viser man at man har gidet at sætte sig ind i tingene. Det er et generelt godt trick til jobsamtaler og mon ikke det også virker i kvote 2 ansøgning.
Men start på ansøgningerne hurtigst muligt og få dem smidt op på siden. Jeg har det selv sådan at godt gider læse højest fem om året (fordi jeg selv fik hjælp engang), men ikke mere… så det er som regel de første. Så kan I få feedback på indholdet og så kan I senere få mor eller anden til kigge på formuleringer senere.

Den der med vinklingen har jeg gået og tænkt lidt over. Synes virkelig det er en god idé, det med at relatere pensum til nogle igangværende forløb på den måde du nævner. Rimeligt elegant gjort :lol:

Jeg har valgt at ligge studieordningerne for alle fire universiteters bachelorudd. op som links, for forhåbentlig at lette søgearbejdet for andre.

Studieordning KU: Link

Studieordning AU: Link

Studieordning SDU Link

Studieordning AAU: Link