Hjælp venner!

HJÆLP!
Findes der nogle venlige sjæle, som kan hjælpe mig med at give gode råd, så jeg kan komme ind på medicinstudiet (kvote 2). Dem som er kommet ind på kvote 2 systemet, hvad lå jeres gennemsnit på?
evt. Hvordan samler man point?

Mange tak
Medine

På AU og AAU lå kvote 2 snittene højt. Husker det ikke præcis. Det er pt. ikke muligt at samle point her.

SDU: Alle, der har et snit på 6,0 og har de adgangsgivende fag bliver inviteret til optagelsesprøve. De ca 300 bedste går videre til runde 2. Det er heller ikke her muligt at samle point.

KU: Her er gennemsnittet fra den adgangsgivende eksamen ikke af betydning. Det er din motiverede ansøgning derimod. Du skaffer dig point gennem relevant videregående uddannelse, relevant arbejde, udlandsophold af min. 16 ugers varighed med relevant indhold, samt relevant frivilligt arbejde.

Held og lykke

Kvote-2-fagsnittet på AU de sidste 4 år (gennemsnittet af de adgangsgivende fag til medicinstudiet)
…Kvote-2-snittet…Standby-snittet:
2010…11,1…?
2011…10,3…10,1
2012…10,2…10,0
2013…10,7…10,4

(jeg kom ind via kvote 2 på AU i år, og jeg brugte 1 år på suppleringskurser :))

De lader til, at de ikke ændrer deres måde at optage på foreløbigt.

Hvis du har tid, så vil jeg mene (såfremt du er flittig), at den letteste måde er at supplere og som tidligere nævnt, og så søge ind på AU og AAU. Hvis ikke du har snesevis af tid, så ville jeg fortsat give mig i kast med suppleringen, og ved siden af forsøge mig på SDU’s prøve hvert år, da du ligesåvel som alle andre, kan være en af dem som slipper igennem nåleøjet :slight_smile:

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free