Huskekort og studieteknik

Hej alle

Jeg har snuset lidt rundt i forummet og læst, hvad de “gamle” anbefaler at vi aspirerende studerende kan kigge lidt på for at forberede os på medicinstudiet.

En ting, jeg er faldet over er “huskekort”, som åbenbart er en studie/notat-teknik af en art. Jeg har prøvet at google det, for at finde ud af, hvad det er, og hvordan jeg kan bruge det, men synes ikke rigtig, jeg har fundet noget.

Er der nogen af jer, der bruger huskekort, der eventuelt kan fortælle mig lidt mere om, hvordan man bruger dem og hvad de er gode til? :slight_smile: eller eventuelt linke til et sted, jeg kan læse om det?

Hvis i har andre gode råd til studieteknikker, vil jeg selvfølgelig også være interesseret i at høre om det. Har læst lidt om hukommelsesteknik - den der med “rejsen”, og har besluttet mig for at prøve at give det en chance. Hvis nogen kender en side, der er super-god til at hjælpe en igang med det, vil jeg være taknemmelig! :slight_smile:

Knus Sofie

Et spørgsmål på den ene side af papiret, svaret på den anden. Det er en nem måde at teste sig selv på - bemærk at de er tidskrævende at lave, så det er primært en fordel for paratvidenstunge eksamener.

Kan anbefale: Anki og StudyBlue evidens-baseret hukommelsesteknik. http://www.wired.com/medtech/health/magazine/16-05/ff_wozniak?currentPage=all

Vile bare sige tak for svarene. Er gået i gang med en bog om memo-teknik og er ved at øve mig ved at lære musklerne udenad :slight_smile: Det er ret svært, men tænker, det nok bliver lidt nemmere med tiden!