Hvad kan man regne med i løn som cand.med?

Hej. Jeg har regnet at yngre læger tjener sirka 33.000 kr brutto men er det ikke ofte sådan at man har mange vakter? Jeg ved at på Island er det sådan at ens dagtime løn overhovedet ikke afspejler ens reelle løn. Er det også sådan i Danmark? Hvis så, hvor meget tjener en nyuddannet læge sirka med alle vagttillæg osv.?

Mange tak!

Af løntabellen fra FAYL fremgår det at man som nyuddannet læge tjener 30185+pensionstillæg. Jeg kan ikke huske hvor meget vagttilægget var da jeg var i turnus men mener det lå på 160 kr ekstra i timen i aften/nat men hæng mig ikke op på det :wink:
Jeg ved ikke hvordan det ser ud for KBU’ere der jo ikke må have selvstændig vagt - om de overhovedet får noget vagttillæg eller om det er reduceret på en eller anden måde.

Grundlønnen er som Trine angiver. Herudover er 2-4000 totalt fra div. vagttillæg om måneden ikke helt skævt, men det kommer selvfølgelig an på vagtbelastningen, der hvor man er. Efter KBU er der et tillæg på 3.277,25/md og hertil evt lokale individuelle tillæg afh. af ens funktion i hierakiet.
Alt i alt ca 35.000 fast og vagttillæg herudover for en nyuddannet efter KBU. Den faste løn svarer ca til, hvad jeg ved mine nyklækkede ingeniør-venner også får efter kandidaten.

Tak skal I have :slight_smile: