Hvad skal jeg gøre

Hejsa :slight_smile: Jeg er ny på stedet, men jeg har et problem.
Nu er det 1 år siden jeg færdiggjorde min HF, med et lavt snit (var meget distraheret de 2 år).
Sagen er den, at jeg virkelig gerne vil studere medicin nu, men jeg vil ikke sidde og ikke fortsætte skole.
Jeg tænker på at starte på et let studie, og tage Hf om igen som fjernundervisning samtidig, så jeg kan få et nyt snit og forhåbentligt bedre. Er det muligt?

Jeg tror ikke du kan ændre dit snit når først du har færdiggjort din uddannelse. Jeg kender dog ikke muligheden for at tage en hel HF om, men tvivler på det er anderledes end hvis man læser en masse enkeltfag om.
Vil mene at din bedste mulighed for at komme ind på medicin er gennem kvote 2 på SDU :slight_smile:

Det lyder som om du skal finde dig noget andet at sætte næsen op efter. Heldigvis har du masser af tid til at tænke dig om. Prøv evt at kigge på kravene her: http://www.adgangskvotient.dk/kvote-2/medicin-laegevidenskab/

Tak for svar.
Jeg er villig til at læse i udlandet. Er der nogen der ved hvor man kan søge, hvilke skoler der findes derude? Måske i nabolandene?

Jeg tror det ville være en god idé for dig at kontakte de enkelte universiteters studievejledninger og høre om optagelseskrav, regler og muligheder men samtidig indstille dig på, at mange aldrig opnår adgang til studiet, selvom det er deres drøm og de prøver i årevis.
Du kan derfor overveje, hvorfor du netop vil læse medicin? Hvad forestiller du dig det vil give dig? Er der andre uddannelser eller jobs, der måske kan give dig det samme?
Det er også værd at tænke over, om du tror du kan klare at holde fokus i seks hårde år på universitetet, hvis du allerede nu ikke lige har lyst til at skulle fortsætte i skole?