Hvordan læser du?

Hej!
Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber enhver der studere medicin, ville svare på, da flere forskellige svare ville gavne.
Hvor lang tid bruger du på studiet i starten af semestret og op til eksamen?
Hvad er din metode? terper du bare, eller har du nogle teknikker du bruger i forbindelse med?
Hvor mange gange læse du på stoffet, en , to eller flere gange?

Jeg er lidt i tvivl om min metode er korrekt. Jeg har rigtig svært ved faget anatomi. Jeg kan ikke huske meget af det jeg læste dagen før.
Når jeg læser, plejer jeg at skrive noter samtidig med. På den måde tager jeg den ord for ord. Det giver mig rigtig god forståelse, men det tager bare rigtig lang tid hver gang…Der går bare ikke lang tid og meget af det har jeg allerede glemt igen.
Rigtig mange på studiet kan faget ned til de mindste detaljer. Hvad gør de?

Anatomien er en møgbesværlig omgang, især hvis man ikke er gudsbenådet med en klæbehjerne.

Du skal ikke forvente at huske anatomien første gang det læses, det ville være dybt imponerende i så fald, så bare tag det roligt :slight_smile:

Jeg har selv lavet illustrationer til Anatomien, hvilket hjalp mig meget, men personligt måtte jeg igennem stoffet 3 gange før det begyndte at sidde fast, og gjorde det egentligt først i løbet af den sidste fase af eksamenslæsningen - Keywordet til Anatomi er eksamensopgaver, eksamensopgaver og så lidt flere eksamensopgaver! :wink:

Sidenhen er jeg begyndt at formulere spørgsmål til et specifikt emne jeg nu læser om, og så besvare dem

På denne måde har jeg også nogle “quiz cards” jeg kan hive frem senere om det pågældende emne.

Held og lykke med læsningen!

Sent from my iPhone using Tapatalk