Hvordan trækker man uddannelsesudgift fra skat

Er der nogen der ved hvordan man kan trække uddannelsesudgifter fra skat, såsom medicinske bøger, en skelet, kursus udgifter, rejse og udgifter i forbindelse med konferencer mm.?

Og hvor meget skal udgifter være i alt for at det kan betale sig at søge om det?

Du kan ikke trække noget som helst fra i SKAT, mm du har et job, hvor det er MEGET relevant.

De ændre skattelovgivningen ofte, så det kan muligvis være muligt med den nyeste skattelovgivning, men tillader mig at tvivle. Hvis de ændre på fradragsordningerne, vil det være i den anden retning (mindre, der kan trækkes fra)

Jamen, jeg synes de udgifter jeg har er meget relevante. Jeg arbejder pt i en ortopædkirurgisk afdeling og har købt bøger i ortopædkirurgi og en skelet. De er vel en supplement til mit arbejde, jeg køber dem jo ik for sjov.

Kan man ikke træk det fra som man trækker kontingent til lægeforening fra i skat? Nogen der har prøvet det?

Det spottede jeg, da jeg læste igennem anden gang. Det er det der med, at det nogen gange går for stærkt.

Mener der er et felt, der handler om den slags. Lige ved siden af transportfradrag.

Overordnet set handler den danske skattemodel jo ikke om hvad man som enkeltindivid selv føler sig berettiget til. Ofte er forudgået sager og afgørelser efter en specifik retsprøvelse på, hvad der er i orden og hvad der ikke er i orden.

FADL har gennem alle år haft en vejledning i skatteforhold:

http://www.fadl.dk/fadldk/arbejdsliv/skat-og-selvangivelse/

Se afsnittet om Øvrige lønmodtagerudgifter