Ikke mere SU - hvad nu?

Hej hej…
Jeg tænker, at jeg ikke kan være den eneste på medicinstudiet, der lige pludselig løber tør for SU. Så måske der er nogle der ved mere om alternative muligheder end jeg gør :slight_smile:

Jeg er uddannet sygeplejerske først inden jeg startede på medicin. Jeg er nu næsten færdig med mit 4.semester på medicinstudiet, og det betyder også at jeg om få måneder ikke har mere SU tilbage… :unsure:

Panik!! Jeg kan selvfølgelig godt se ideen i at der er et loft på antal SU-klip osv, det er slet slet ikke det. Men altså. Jeg er enlig mor, så jeg har ikke mulighed for at høvle en masse FADL-vagter igennem og bo på et billigt kollegieværelse, jeg har mange udgifter. Og hvis jeg skal op og tjene det, som jeg får i SU nu, så skal jeg arbejde minimum 37t i ugen. Og så er der hverken tid til søn eller medicinstudie…:frowning:

Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen muligheder for én som så gerne vil færdiggøre sit drømmestudie?

Jeg er også løbet tør for SU og har desvære ingen rige arve-tanter.

Der er nok ikke rigtigt nogen mulighed for anden offentlig forsørgelse, end den SU du snart ikke har mere tilbage af.
Da du jo har gennemført en uddannelse der vil kunne skaffe dig føden (Sygeplejerske) og som der, formoder jeg, ikke er nogen grund til at du ikke kan arbejde med, er chancen for en revalideringsydelse nok meget lille.
Jeg kender dog en Sygeplejerske der, af helbredsmæssige årsager, har fået revalidering til Lægestudiet.
Men det kræver jo så at du “fejler noget” der gør det umuligt for dig at virke som Sygeplejerske.

Der findes muligvis legater for studerende i din situation, men det er jo ikke noget der sikrer huslejen på en tilfredsstillende måde.

Så der er nok ikke så mange andre udveje end at blive selvforsørgende.
Hvis du kan få det til at løbe rundt for det du får i SU, så kan mindre end 37 timers arbejde om ugen godt gøre det, alt efter hvor du lægger timerne.