Instruktorjobbet

Hej
Jeg har været instruktor på mit tidligere studie, og har været svært glad for det. Jeg vil derfor utrolig gerne undervise på medicin også. Er der nogle, der kan fortælle mig, hvordan man letter vejen til en instruktorstilling? Jer, der er/har været instruktorer: Hvilke kvalifikationer havde I? Har I nogle råd?
Jer, der måske har søgt, men ikke fået jobbet: Hvad tror I er årsagen?
2.-3.-hånds-erfaringer er også super!

[quote=“Julierk” post=84876]Hej
Jeg har været instruktor på mit tidligere studie, og har været svært glad for det. Jeg vil derfor utrolig gerne undervise på medicin også. Er der nogle, der kan fortælle mig, hvordan man letter vejen til en instruktorstilling? Jer, der er/har været instruktorer: Hvilke kvalifikationer havde I? Har I nogle råd?
Jer, der måske har søgt, men ikke fået jobbet: Hvad tror I er årsagen?
2.-3.-hånds-erfaringer er også super![/quote]

På SDU kræves der minimum 7, og helst overstået 4, 5, 6, for at undervise i anatomi.

Fx biokemi på modul 2 kan du undervise i, hvis du har andet relevant erfaring (fx læst molekylær medicin ell. Lign)

Håber det hjalp

Efter modul 4 ansøgte jeg selv (rimelig optimistisk) om at blive instruktor. Fik afslag, og derfor spurgte jeg Rigmor om hele processen, og vi havde en god snak. Følgende er hvad jeg forstod af samtalen:

For at blive instruktor skal du minimum have bestået modul 8 (faktisk ansætter de helst studerende som er på kandidaten). Yderligere skal du minimum have karakteren 7 i de fysiologi/anatomi-tunge moduler, dvs. modul 2,4,5,6,7 og 8. Dog er et 7 tal ofte ikke nok, der er mange ansøgere hvert år som har gode karakterer (10 og 12 taller i de ovenstående moduler), og mange som ansøger semester efter semester som ikke får jobbet selvom de har fine karakterer.
Så hvis du vil gøre dig nogle forhåbninger om jobbet, så er det bare om at give den en skalle og få nogle gode karakterer. Man behøver selvfølgelig ikke have 10 eller 12 i alle modulerne, man kan jo sagtens undervise i modul 5, selvom man har fået en dårlig karakter på modul 2 eller 4, men jeg tror at det er det overordnede karakterbillede som tæller, altså at man kan vise at man er noglelunde konstant med gode karakterer, og specielt 10 og 12 taller i de moduler man vil undervise i.
Mht. relevant undervisningserfaring forstod jeg, at det godt kunne trække op i helhedsvurderingen, men at det ikke ville være det afgørende, det vigtigste er stadigvæk dine karakterer.