Job som præparatfremstiller efter 3. sem

Hej.
Jeg vil høre om i kender til nogle særlige krav, man skal have opfyldt førend, man kan ansøge om jobbet som præparatfremstiller (udover karakteren 10-12 på 3 sem). Jeg tænker mere på om hvorvidt, det er vigtigt at have udført SPV, eller om andet på ens CV er nødvendigt - I mit tilfælde, har jeg intet relevant på mit CV. Så hvor store er mine chancer for at få jobbet? … Og er i bekendte med hvad de overhoved vægter, når de (hvem de end er) skal til at udvælge den rette til jobbet?

En sidste ting: Hvad kender i til jobbet? Har i nogle erfaringer med det? Og hvor stor er ansøgertallet i det hele taget - jeg spørger mere specifikt ind til om jeg overhoved har en jordisk chance for at få jobbet, nu hvor jeg kun har et 10 tal i eksamen i bevægeapparat, og intet andet på mit CV.

Jeg siger tak på forhånd! :slight_smile:

Jeg har ikke personligt erfaring med jobbet, men min tidligere læsemakker har været præparatfremstiller. Jeg tror ikke om du har taget SPV-kurset eller ej har nogen betydning overhovedet. Til gengæld skal man nok udvise en stor interesse for anatomi og give nogle gode grunde til hvorfor du søger jobbet f.eks. interesse for kirurgi eller anatomisk forskning kunne jeg forestille mig.

Jeg har to kammerater der er præparatfremstillere. Hvorvidt du er SPV’er eller ej har (så vidt jeg er orienteret) ikke spor betydning for din mulighed for at blive præparator, da du ikke skal bruge nogle af de færdigheder du har lært som fadlvagt, hvis du bliver præparator. Du skal jo skrive en ansøgning og ud fra alle de ansøgninger de modtager udvælges en gruppe de indbyder til personlige samtaler, altså lidt som en jobsamtale. Jeg tror de personlige samtaler primært er til for, at de kan få en idé om, hvordan du er som person og om du vil passe sammen med det øvrige præparator-team.

Mht. chancen for at få jobbet: Når du har fået et 10-tal skal du endelig ansøge! Jeg tror ikke de vægter et 10-tal højere end et 12-tal i denne sammenhæng. Mht. ansøgertallet tror jeg godt du kan regne med, at de fleste der har opnået de to topkarakterer ansøger, da det efter min erfaring er et job mange ser som værende prestigefyldt og super spændende. Hvad jeg har hørt fra mine venner lyder det til at være et virkelig fedt studiejob, så kom i gang med at skriv en fin ansøgning, det kan ligeså godt være dig der kommer igennem nåleøjet :wink: