KBU som Dansker uddannet i EU

Hej alle,

Jeg uddanner mig til læge i England, men vil gerne tage min KBU i Danmark. Er der nogen der har erfaring med den situation, eller måske kender nogen der har?

Som udgangspunkt er jeg ikke garanteret et forløb, så vidt jeg kan læse mig frem til.

Mvh Asger

Jeg prøver lige igen…
Er der nogen der har erfaring med selv at arrangere KBU udenom det sædvanlige system med lodtrækning og numre?

Jeg har haft fat i SST, som siger at jeg skal opstøve ledige KBU forløb. Mig bekendt er der generelt ikke ledige forløb efter hver runde. Eller tager jeg fejl?

Jeg læser medicin i Oxford, men vil arbejde som læge i Danmark. Det ville være ligetil at tage “KBU” (som her hedder FY1) i England, men af personlige grunde vil jeg til Danmark.

Alternativt: Nogen der kender til muligheden for at bygge noget forskning ind i sit KBU forløb? Sådan 50/50 forskning/klinik over 2 år evt.?

Jeg er lidt grøn angående systemet, så beklager hvis mine spørgsmål forekommer naive.

Hej Asger
Ifølge Sundhedsstyrelsens hjemmeside er det kun De Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse, som kan give dig et konkret svar. De ved nemlig, hvordan, og måske også hvor, man finder ledige KBU-forløb.

Jeg har ovenstående fra følgende link (der kan du også finde et link til, hvem du skal snakke med afhængigt af hvilken region du vil videreuddannes i):

http://www.sst.dk/Uddannelse%20og%20autorisation/Soeg%20autorisation%20udenlandsk%20uddannet/Laege/EUlaeger1.aspx

Ok. Tak for hjælpen! Det bragte mig lidt videre.