Kollegiehjælp i Odense

Efter MMI fik jeg tilbudt en plads på SDU og selvom det er min tredjeprioritet er jeg nu i gang med at kigge lidt på boligmarkedet. Jeg har bl.a. kig på Rasmus Rask kollegiet og Hans Tausens kolleiget. Disse steder har lejligheder som jeg tænker er store nok til at kunne rumme far, mor og drengene på 2 og 3½ år.

Er der tilfældigvis nogen af jer, der bor der eller bare kender lidt til dem?
Jeg kunne godt tænke mig at vide,om det er til at være der med børn? Jeg forventer ikke absolut ro efter kl. 18.30 alle dage året rundt, men omvendt ville jeg også være ked af at skulle bo i Odenses Sunny Beach…

Andre tips og tricks til at finde noget “børnevenligt” at bo i modtages også gerne :slight_smile:

Helt klart Hans Tausens kollegiet. Det ligger genialt, midt i byen. Tæt på banegård, gågaderne, caféer m.m. Det skulle være super til børnefamilier.

Rasmus Rask er sådan set ok. Det ligger bare uden for byen (Bolbro), og det har jeg hørt mange være trætte af. Ellers er det vist ok.

Der er “ca.” ligelangt til uni (15-20 min. på cykel).

Mine “erfaringer” er nok lidt gamle, da det er ca. 5 år siden jeg boede i byen, men det ændrer i hvert fald ikke på beliggenheden.

en anden ting jeg synes du skal overveje, når nu du tager hele familien med er en alm. 2,5-3-4 værelses lejlighed (50-90m2). Odense er en forholdsvis billig by at bo i. De kan typisk findes for 3-6500,- kroner. Det er selvfølgelig noget dyrere end kollegie, men måske en mulighed?

Tak for svar :slight_smile:

Jo, en almindelig ikke-kollegiebolig er bestemt også med i overvejelserne og jeg kan se, at de også ser ud til at findes i både rimeligt prisniveau og størrelse. Og jo også større end de fleste kollegier. Det er bare en smule (for ikke at sige virkelig meget :sick: ) angstprovokerende at skulle rykke hele familien langt væk fra alt vores netværk og ned til noget på det private boligmarked. Man kan jo aldrig vide hvor heldig man er med udlejer, så jeg tænkte at man med en kollegielejlighed trods alt er mere sikker på ordnede forhold.