Kritik/respons t

Hej alle sammen :slight_smile:

Jeg er netop blevet færdig med min ansøgning (mit udkast indtil videre), jeg ved godt at jeg ikke er fuldstændig færdig, men jeg vil være i god tid, så jeg kan tage kritik og rettelser til mig så jeg kan arbejder videre på den :slight_smile:

Der er nogle røde markeringer, her har jeg været i tvivl om det var nødvendigt at tage følgende med, og et sted er jeg tvivl om jeg skal brug den sætning eller anden sætning.

Håber der nogle der ud der har lyst til at læse den igennem og give mig respons!
Jeg har også vedhæftet mit CV, som der også meget gerne må tages et kig på! :slight_smile:

TAK påforhånd!

Hejsa
Jeg synes først og fremmest du skal prøve at kigge på de CV’er som andre (der er kommet ind) har lagt op før dig. Hvis det du har at byde ind med udelukkende er det der står på dit CV så tror jeg dine chancer for at komme i betragtning til en plads på studiet er ret små.

Mht din ansøgning er den for mig noget rodet at læse og jeg får ikke nogen fornemmelse af hvorfor det egentlig er du gerne vil skifte studie. Igen prøv at læse nogen af de rigtig gode eksempler der ligger på siden her.

Et par gode råd

  • mht forskning så vend det til noget positivt og understreg at du rent faktisk har erfaring med forskning og kan anvende dette i dit kommende studie
  • mht til det om at brænde for uddannelsen - det gør alle der søger kvote 2 - du bliver nødt til at komme med nogle konkrete eksempler på hvorfor du brænder for uddannelsen
  • drop det der med at skrive hvilken speciallæge du vil være - det ændrer sig som regel mange gange under studiet og du kan derfor bruge den plads til noget andet og mere fornuftigt i din ansøgning

Dine ord er blevet læst, og jeg tager dem til mig og arbejder videre på det! :slight_smile: Mange tak for din tid!

Hej Rozita.
Jeg foreslår følgende:

  • Den måde, du starter ansøgning er meget vigtig. Jeg synes de første sætninger er som om du er ved at afslutte ansøgningen. Prøv at forme en bedre start. De første par linjer er som sagt vigtige til at fange læseren.

  • Du bruger nogle linjer om hvorfor du ikke skulle være biomediciner. Jeg foreslår at du vender den om og forkorter det ned til at sige at det har været en fordel for dig til at berøre mange fag som man på medicin også få på bachelor.

  • Husk at der er mange andre, der skriver. Du skal fremhæve hvad er det, der har gjort, at du gerne vil ændre til medicin, og hvad har du aktivt gjort for at få bekræftet det. Har du været på frivillligt ophold på en afdeling? Været til forelæsninger for medicin? Eller lign.?

  • Inden du sender ansøgningen afsted, så sørg for at få en dansklærer eller en anden kyndig til at læse den igennem og rette evt. komma’er osv.