Kritik til Motiveret ansøgning. Please?

Hej.

Er der nogen her der ville være så venlige at give sig tid til at læse mit første udkast af den motiverede ansøgning igennem? Har tidligere uploaded den 2 gange, og har fået mange views, men ingen komentarer. Det har ærlig talt givet mig kolde fødder og jeg har efterfølgende slettet den igen. Jeg er virkelig for det at uploade sin ansøgning, både for egen og andres skyld, så hvis der er nogen der har interresse for at læse den og komme med kritik, så oploader jeg den med glæde igen. Kan bare ikke holde ud at se viewsene tikke ind og ingen der kommenterer. (Ved godt jeg er utålmodig, det var kun gået et par dage). Ville være virkelig taknemlig hvis der var nogen der gad hjælpe mig :slight_smile:

Ja, lidt utålmodig er du :slight_smile:
Jeg har ingen forstand på kvote 2 ansøgninger, men blev alligevel nysgerrig. Ville have læst din ansøgning, men dokumentet ville ikke åbne (er på på iPhone), måske er der andre der har haft samme problem?

Hej Aloha!

hvor er jeg glad for et svar!

Det virker nok ikke fordi jeg, som sagt har slettet den. Men hvis du har lyst til at læse den og give noget konstruktiv kritik oploader jeg den meget gerne igen :slight_smile:

Nu har jeg vedhæftet den igen, med håb om at du (og andre) har nogle gode råd om hvad kunne gøres bedre :slight_smile:

Ift. opbygningen/udseendet halter den lidt. Jeg ville selv cutte noget væk, da alt tekst står som i én stor blok. Du skal også kunne demonstrere, at du er god til at holde ansøgningen kort og præcis :slight_smile: Skal også selv til at begynde på min ansøgning snart, men tekstmæssigt er jeg ikke så meget inde i kvote to-ansøgninger endnu, til at jeg kan give kritik på det område. Desuden mener jeg ikke, at det at have været au-pair for en læge beviser særlig meget. Det har jo ingen rigtig relevans til studiet.

Delen “efter endt folkeskole færdiggjorde jeg et tre årig grundforløb i multimediadesign fra Reykjaviks tekniske højskole. Denne uddannelse byggede jeg dog ikke videre på, da jeg undervejs i studieforløbet fandt ud af at den ikke levede op til mine studiekrav eller interresser” synes jeg også, du burde udelade. For mig viser det ikke, hvad du kan tilbyde medicinstudiet, det viser måske, at du ikke havde tænkt det helt igennem, før du valgte uddannelsen.

Håber ikke, jeg er for hård, men at du kan bruge det, jeg har sagt, til noget :slight_smile:

Tak for det! Du er slet ikke for hård, havde jo håbet på kritik :slight_smile: Med hensyn til udseendet, så er det ikke sådan jeg har tænkt den skal se ud, og de skiftninger der er ( motivation, studiepotentiale osv) var mer tænkt som guidelines for mig. (skulle nok ha sat den anderledes op inden jeg smed den ind) Delen med mit studie var mere for at demonstrere at jeg havde ferdiggjort et studie selvom jeg undervejs havde fundet frem til at det ikke var for mig, men måske pointen ikke blev leveret godt nok?

Tak for feedback og held og lykke med din :slight_smile:

Andre der gerne vil komme med et input? :slight_smile:

Jeg kigger gerne på den igen, men kan ikke se filen her fra mobilen.

Ok, ville være super taknemlig hvis du gad kigge på den en gang når du har tid (og er ved en copmputer) :slight_smile:

Hej. Jeg skimtede den lige over (er du sikker på at den ikke er for lang ifølge deres retningslinjer?) men den er altså alt for svær at læse når den står sådan som en stor “wall of text” og jeg kan straks mærke at jeg simpelthen ikke gider at læse den hvilket gør at det er svært for mig at engagere mig i din ansøgning.
Jeg kan selfølgelig kun tale for mig selv, men dette ville være min oplevelse hvis jeg var censor.
Bortset fra det virker du til at have nogle gode kvalifikationer som giver dig gode chancer.

Jeg har lige et spørgsmål. Du snakker om Island og Islandske læger i Portugal…Er du Islænding (det er jeg nemlig)?

Jeg vil også sige at jeg ikke er sikker på om du har forstået rigtigt med at KU skulle være det mest moderne medicin studie. Det tror jeg altså at SDU er. De har nogle helt anderledes måder at gøre tingene på end de andre studier, hvor man får meget hurtigt patientkontakt, hurtigt anatomi og man får straks den følelse af at man studerer til læge.

Jeg har hørt at de andre studier er lidt mere tørre og klassiske i det, altså en del kemi til at starte med og så cytologi etc. men det er der sikkert en på de første semestre i de andre universiteter som kan svare bedre på.

Hej paze og tak fyrir ad lesa umsóknina mína.
Já ég er Íslensk :smiley: (held samt áfram ad skrifa dönsku svo adrir skilji)

Den er nok lidt lang ja, men den må godt være på to sider som jeg forstår det. Dog står det at den må være maks 4800 tegn (med mellemrum) og min er altså lidt længere end det. Så som jeg forstår det: enten på en side i en stor, sort blok, eller på to sider med nogle opdelinger?? Det bare SÅ svært at kun skrive en side! Jeg skal nok sætte den lidt anderledes op, så den er nemmere at læse, men så ,må jeg jo forkorte den en hel del til at den opfylder deres retningslinjer. Oh mon dieu! Det svært det her! ;D
Den del jeg har det aller sværest med hvorfor jeg vælger KU. Det er måske rigtig det du siger, med at det ikke er lige så moderne som SDU, men det er det indtryk jeg har fået af de medicinstuderende på KU jeg har snakket med.

Måske der er nogle KUere der vil enlighten me? :smiley:

Nu har jeg redigeret i den så den ikke er så svær at læse

Nu har jeg redigeret i den så den ikke er lige så svær at læse.

Er det måske nogen der kan komme med forslag til hvad jeg burde undlade, hvis det er? Den er nok en hel del for lang…

Hvor har du lagt den nyeste version? kan ikke se den

Og med hensyn til det med længden så er de iskolde. De gider ikke læse lange ansøgninger… tænk på at i år var der 1300 ansøgninger… så hvis du ikke fanger deres opmærksomhed kort og kontant så gider de ikke engang læse den færdig

Ja det har jeg næmlig også hørt, at de lægger stor vægt på at den ikke overskrider den givene længde.
Du ser min ansøgning som vedhæftet helt øverst :slight_smile:

Jeg har ikke lige tid til at læse den lige nu da jeg skal med bussen til forelæsning om lidt, men du skal ikke tage det så tungt at din ansøgning er for lang i første omgang, jeg endte selv med at omskrive min nok over 20 gange :slight_smile: Men jeg endte dog med at fravælge KU fra min prioritering så jeg ved dog ikke om den gav pote.

Så har jeg lidt tid inden forelæsningen starter som jeg har brugt på at læse din ansøgning igen.

Du nævner at du er eliteatlet. Jeg kan ikke umiddelbart se hvor dette fremkommer nærmere i din tekst, men det kan også være mig som har fået for lidt søvn i nat :slight_smile:

Du nævner også hvordan du kan relatere kunst konservation med dissektion. Jeg synes den er lidt far-fetched. Jeg ville hellere nævne at du som kunst konservator fik udlært nogle færdigheder som f.eks. tålmodighed og forsigtighed i dit arbejde.

Hvad med lægevidenskaben? Kemi, biofysik, biologi?? Du kommer slet ikke ind på om disse er fagområder som du interesserer dig for, men husk at medicin er mere videnskab og mindre tv-læge :slight_smile: Det tror jeg de sætter pris på at sine blivende studerende kan erkende.

Du skriver heller ikke noget om din studentereksamen som du nævner at du gjorde færdig imens du havde din søn. Hvilken slags eksamen var det og var der fag som du interesserede dig for mere end andre? Hvordan gik dit studie?
Jeg ved ikke om det er den multimedia design uddannelse som du tæller til studenteruddannelse, men hvis det er, så skal du supplere en del fag, hvilke kan du se inde på et af universiteternes hjemmesider. Jeg kan hjælpe dig med at oversætte dine islandske karaktere og fag hvis det er.

Grunden til at jeg ikke nævner noget om min idræt er fordi det kan de se på min CV og bilag, samme med min studentereksamen. Synes ikke det var nogen grund til at skrive for meget om det de kan læse sig til på mit CV og mine bilag. Og det er ikke den multimediadesign udannelse der er min studentereksamen. Har en studentereksamen fra sociologi linje og har selvfølgelig suppleret med de fag der skal til. (Du troede vel ikke at jeg havde valgt at søge ind på medicinstudiet uden at overhoved sætte mig ind i hvilke adgangskravene er?) Kemi siger mig intet! og har aldrig haft biofysik eller biologi i gymnasiet. Til gengæld har jeg haft naturfag som jeg fik 9,5 i (islands karakter) Matematik og fysik kan jeg også rigtig godt lide srelvom jeg ikke har en naturlig forståelse for fagene (matematik specielt) Men du har nok ret at jeg lige skal nævne min interesse for de fag :slight_smile: Så synes jeg ikke at jeg nogen steder i min ansøgning hentyder til at jeg ser medicinstudiet som et afsnit af greys anatomy? (Men du ser måske noget jeg ikke ser? Du må gerne pege på det så jeg kan lave det om :slight_smile: )
Tak for feedback og at du gav dig tid til at læse min ansøgning igennem. Det sætter jeg stor pris på :slight_smile: