Kritik til Motiveret ansøgning. Please?

Så har jeg også kigget på din ansøgning og har rettet lidt i den.
Det skal siges at jeg også søger ind - for fjerde gang. Så jeg har ikke alle svarene.

Mvh
Karen

[quote=“Elverskov” post=85607]Så har jeg også kigget på din ansøgning og har rettet lidt i den.
Det skal siges at jeg også søger ind - for fjerde gang. Så jeg har ikke alle svarene.

Mvh
Karen[/quote]

Elverskov kom du ikke ind på SDU i år? - eller husker jeg forkert?

Elverskov: Tusind tak for den super gode kritik!

Grunden til at jeg skrev hvad jeg kunne tænke mig at lave efter endt studie var fordi til kvote 2 workshop fik jeg at vide at en af tingene de vurderede var om man havde nogle realistiske reflectioner om hvad man ville bruge studiet til, og det har jeg også set flere sige her inde, men var selv i tvivl om det skulle med eller ikke, og synes egentlig det bare tager plads fra andre ting jeg evt kunne skrive om. Så ja, måske det bare skulle slettes.

Tak fordi du tog dig tid til at læse og rette i min ansøgning. Det er virkelig brugbart. Og al held og lykke til dig, håber du kommer ind denne gang! :slight_smile:

[quote=“Voha” post=85606]Grunden til at jeg ikke nævner noget om min idræt er fordi det kan de se på min CV og bilag, samme med min studentereksamen. Synes ikke det var nogen grund til at skrive for meget om det de kan læse sig til på mit CV og mine bilag. Og det er ikke den multimediadesign udannelse der er min studentereksamen. Har en studentereksamen fra sociologi linje og har selvfølgelig suppleret med de fag der skal til. (Du troede vel ikke at jeg havde valgt at søge ind på medicinstudiet uden at overhoved sætte mig ind i hvilke adgangskravene er?) Kemi siger mig intet! og har aldrig haft biofysik eller biologi i gymnasiet. Til gengæld har jeg haft naturfag som jeg fik 9,5 i (islands karakter) Matematik og fysik kan jeg også rigtig godt lide srelvom jeg ikke har en naturlig forståelse for fagene (matematik specielt) Men du har nok ret at jeg lige skal nævne min interesse for de fag :slight_smile: Så synes jeg ikke at jeg nogen steder i min ansøgning hentyder til at jeg ser medicinstudiet som et afsnit af greys anatomy? (Men du ser måske noget jeg ikke ser? Du må gerne pege på det så jeg kan lave det om :slight_smile: )
Tak for feedback og at du gav dig tid til at læse min ansøgning igennem. Det sætter jeg stor pris på :)[/quote]

Har du fået konstateret at naturfag (náttúrufræði) tæller til kemi B? Det er ikke fordi at jeg tror at du ikke har gennemgået adgangskravene, men jeg fik altså afslag selv EFTER at jeg var blevet accepteret fordi de islandske karaktere kan være lidt vanskellige. Det fik jeg så ordnet men de er iskolde.

Selv om du har dit idræt i dit CV, så kunne du evt. også uddybe lidt hvilke erfaringer du har fået fra at dyrke elitesport og hvordan dine imponerende resultater kan reflektere din person.

Jeg har suppleret med Kemi B, fysik B og matematik A her i København. Så tror ikke det bliver noget problem. Ja, du har ret i at måske det ville være godt at nævne hvad min tid som athlet har givet mig, det er bare så meget andet man gerne vil lægge vægt på og som sagt er de ret strikse med længden på ansøgning. Men ja, burde måske overveje at slette noget i fordel for det. Tak for feedback :slight_smile:

Nej. Var 1 point fra ved MMI’en