Kvote 2 i aau (aalborg universitet)

Jeg er desværre ikke blevet optaget i år… Jeg søgte ind i AAU via kvote 2, med et kvote 2 “fagsnit” på 10,6.
Jeg håber at der sidder nogle herinde, der kom ind på medicinstudiet i AAU i år (eller tidligere år for den sags skyld) via KVOTE 2, som kan fortælle hvor deres fagsnit lå på. Jeg synes personligt at der svært at vurdere ens chancer, når der ikke er noget vejledende fagsnit, som man kan gå efter. Og man kan heller ikke få et klart svar på hvor vigtigt relevant uddannelse og/eller erhvervserfaring er. Man hører tit at de nærmest udelukkende vurdere på bagrund at kvote 2 fagsnittet, men når man læser på deres hjemmeside for man et andet indtryk.

PLEASE HELP ME GUYS :frowning:

Fagsnit? Er det noget udelukkende AAU har? Er det vurderingen af ens erfaring eller?

Hej!
Jeg kom ind i år via. kvote 2. Mit snit fra gymnasiet var dog på 10,2, men jeg havde tilgengæld erfaring i form af en relevant uddannelse, da jeg har læst 2 år på Biomedicin på SDU. Jeg tror det er erfaringen der fik mig optaget.
Men held og lykke, og håber du kommer ind næste år! :slight_smile:

[quote=“Rahma” post=86818]Hej!
Jeg kom ind i år via. kvote 2. Mit snit fra gymnasiet var dog på 10,2, men jeg havde tilgengæld erfaring i form af en relevant uddannelse, da jeg har læst 2 år på Biomedicin på SDU. Jeg tror det er erfaringen der fik mig optaget.
Men held og lykke, og håber du kommer ind næste år! :)[/quote]

Tillyke med ootagelsen.

Det lydee interessant. Jeg havde et kvote 2 fagsnit på 10,8 men fik sandsynligvis afslag pga. Manglende erhverserfaring eller erfaring fra anden uddannelse.

Jeg er dog blevet optaget på tandlæge studiet i Aarhus hvilket ikke er helt utilfredstillende men havde medicin som førsteperioritit og stadig har drømmen om at blive læge en dag…så nu er min eneste udvej vel at læse på tandlæge studiet og så prøve at hoppe på medicin efter et år eller to?

Hoppede du direkte fra dit tidligere studie til dit nuværrende eller hvordan?

Tak skal du have!
Ja det kan du godt, hvis tandlægestudiet betragtes som en relevant uddannelse (se kravene for kvote 2 på AAUs hjemmeside).
Og ja jeg hoppede direkte fra mit tidligere studie :slight_smile:

1 Synes om

Tillykke med optagelsen og tusind tak for svaret!

Hvis der er flere må I meget gerne dele jeres erfaringer :smiley: Jo flere - jo bedre.

Hej Rahma, må jeg gerne stille dig nogle spørgsmål. Har selv studeret biomedicin.