Kvote 2'ere?! Kom frit frem!

Hej alle sammen,

Først og fremmest kæmpe tillykke til de af jer der er kommet gennem nåleøjet til medicin-studiet. Godt gået! :slight_smile:
Jeg har selv søgt via kvote 2 på Københavns Universitet i flere omgange men uden held. Kort om min baggrund: har en relevant bachelor-uddannelse, har arbejdet som afløser på flere plejehjem, har haft praktik både hos en praktiserende læge og på et hospital samt frivilligt foreningsarbejde.

Mit spørgsmål går på de af jer der er kommet ind på kvote 2 på Københavns Universitet.

  • Kort sagt: hvordan gjorde I?
  • Med hvilken baggrund kom du ind på? (måske kort beskrivelse af dit cv - relevant erfaring)
  • Hvor mange gange havde du søgt ind på studie? (via kvote 2 - KU)

Lad denne tråd fungere som en inspirations/guide/input/whatever ting for os andre håbefulde mennesker der forsøger at kvalificere os til studiet :smiley:

Håber på at høre fra jer derude :slight_smile:

Hilsen

Betty B)

Har du overvejet at søge kvote 2 på SDU istedet for på KU? 10% kommer ind via kvote 2 på KU (50 ud af 500) hvor derimod 50% kommer ind på SDU via kvote 2 (150 ud af 300). Dine chancer er langt større på sdu :=)

Min første prioritet er på KU. Men jo, det har jeg da forsøgt på et par gange. Det endte med at jeg var et point fra begge gange. :dry:

Hej! Jeg er lige kommet ind på medicin på AU, på mirakuløs vis med et gennemsnit på 6,2, oplæste fag og et MMI testscore på 34, hvor grænseværdien var 41. Jeg ved stadig ikke hvordan det er sket, men hvis du har nogle spørgsmål, så bare fyr :slight_smile: Jeg søgte både AAU, SDU og AU.

[quote=“Betty” post=86822]Hej alle sammen,

Først og fremmest kæmpe tillykke til de af jer der er kommet gennem nåleøjet til medicin-studiet. Godt gået! :slight_smile:
Jeg har selv søgt via kvote 2 på Københavns Universitet i flere omgange men uden held. Kort om min baggrund: har en relevant bachelor-uddannelse, har arbejdet som afløser på flere plejehjem, har haft praktik både hos en praktiserende læge og på et hospital samt frivilligt foreningsarbejde.

Mit spørgsmål går på de af jer der er kommet ind på kvote 2 på Københavns Universitet.

  • Kort sagt: hvordan gjorde I?
  • Med hvilken baggrund kom du ind på? (måske kort beskrivelse af dit cv - relevant erfaring)
  • Hvor mange gange havde du søgt ind på studie? (via kvote 2 - KU)

Lad denne tråd fungere som en inspirations/guide/input/whatever ting for os andre håbefulde mennesker der forsøger at kvalificere os til studiet :smiley:

Håber på at høre fra jer derude :slight_smile:

Hilsen

Betty B)[/quote]

Hejsa,

Din ansøgning skal være kort og præcis, velskrevet og ikke mindst reflekterende.
Har du husket dokumentation for alt på dit CV?

Fedt! Stort tillykke med din plads :smiley: Jeps det vil jeg gøre.

KirurgenmedK:

Hej, :slight_smile:

Jeg har dokumentation på alt jeg har stående på mit CV. Min ansøgning er på 1,5 side, men måske jeg skulle cutte den lidt ned.

[quote=“Betty” post=86831]KirurgenmedK:

Hej, :slight_smile:

Jeg har dokumentation på alt jeg har stående på mit CV. Min ansøgning er på 1,5 side, men måske jeg skulle cutte den lidt ned.[/quote]

Fint for det tror jeg er afgørende. Husker du også at din ansøgning skal være reflekterende? Så du tænker over hvad du kan bruge dine erfaringer til i studiet såvel som i lægelivet?

Hej! :slight_smile:
Først og fremmest; kæmpe tillykke med din optagelse på studiet. Godt gået! (y)
Jeg har planer om at søge ind til marts, via kvote 2. Har du lyst til at fortælle lidt mere om MMI, testscore og grænseværdien? Hvad vil det sige og hvordan var spørgsmålene?
Der ligger eksempler, på AUs hjemmeside, til UniTesten. Jeg prøvede at besvare spørgsmålene, uforberedt, og fik 12/15 rigtige. Ville jeg være gået videre til MMI, hvis det havde været den egentlige test, jeg tog?

Hej Fereshta Anwari!

Først og fremmest, så er det ikke til at vide om du ville være gået videre, såfremt du havde taget den rigtige test. Som med karakterkravene på flere videregående uddannelser, så fordeles pladserne til MMI efter højeste antal point. Dvs. er der 1000 mennesker til MCQ og kun 300 pladser på MMI, så er det de 300 som scorede det højeste antal point som går videre. På samme måde med MMI. Hvis der til MMI’en er 300 personer og kun 150 pladser, så er det de 150 med højeste antal point som tilbydes en studieplads - her er grænsescoren/grænseværdien et udtryk for det mindste antal point der skulle til for at få tilbudt en plads.

MMI i Odense er en række små stationer hvor du bliver testet på flere forskellige områder, herunder samarbejde, informationshåndtering, motivation osv.
Det er super hyggeligt og de testansvarlige er rigtig søde. Som med MCQ’en er det ikke en test du som sådan kan øve dig på.

Held og lykke med prøven!

Hilsen
Ramsgaard