Læger og tatoveringer

Hvordan er det i dag med professionalle såsom læger og det at have en tatovering eller flere?

Jeg har en del tatoveringer (dog ikke nogen som ses hvis jeg har t-shirt på) men jeg kunne meget godt tænke mig full sleeve. Kunne det have implikationer for min karriere som læge? Altså, kan jeg blive benægtet et job som læge pga. udseende, selvom jeg har de kvalifikationer som jobbet kræver?

Der er ingen regler så det kommer lidt an på de personer som ansætter dig. Så en gammel sur overlæge kan blive fornærmet. Alternativt kan patienters mening også spille ind hvis de begynder at klage.
Kender flere med tatoveringer uden det har haft indflydelse på jobbet. Dog ikke med armene fyldt af tattoos.

Mvh Lars
Sent from my iPhone using Tapatalk

Paze skrev:
" Kunne det have implikationer for min karriere som læge? Altså, kan jeg blive benægtet et job som læge pga. udseende, selvom jeg har de kvalifikationer som jobbet kræver? "

Der er nok ikke nogen der åbent vil angive dine tatoveringer som begrundelse for, at en stilling er blevet besat “til anden side”.

Men tanker er jo som bekendt told-fri.
Og selvom det bliver stadig mere mainstream at have tatoveringer, så vækker det stadigvæk en del modvilje i mange (måske især ældre) mennesker.

Og det er jo så dem der dels skal ansætte dig og iøvrigt udgør 80 % af patienterne.

Mht. full-sleeve skal du lige have med i dine overvejelser, at langt det meste hospitalstøj har korte ærmer.

Det er kort sagt min vurdering, at full-sleeve, flammer op af halsen, spikes i øjenbryn, ringe i næsen osv, ikke er noget oplagt karriere-move :slight_smile:

Min mor arbejde med en kvinde der havde tatoos over hele armen, og hun fik flere klager fra patienter. Tror desværre ikke de ældre byder dig velkommen med åbne arme… Men når det er sagt, så kan jeg forstå at du ikke har så mange tatoveringer, så mon ikke det går :wink:

  • Josef M.