Læse Genetik på 14 dage?

Hejsa,

Er det muligt at bestå Genetik på 21 dages intensiv læsning? 16 timer dagligt.

Tak

Hmm. Det kommer jo altid an på, hvem man er.
Jeg bestod genetik ved blot at læse slides og så ved at lave en masse eksamensopgaver.
Jeg fokuserede mestendels på at forstå de forskellige arvegange og udregne sandsynligheder ud fra givne oplysninger. Der er jo også en del opgaver, hvor man skal redegøre for mulige arvegange ud fra et stamtræ eller man skal selv tegne et ud fra nogle oplysninger i delopgaven.

Mitose, meiose, transkription, translation og proteinsyntese er der også næsten altid eksamensopgaver i.
Derudover er der tit nogle “definer” opgaver ifht. hvad en transkriptionsfaktor er o.lign.

Det er lige, hvad jeg umiddelbart kan komme i tanke om. Men eksamen er jo en fest for den velforberedte, så vil da anbefale, at du prøver at komme igennem pensum inden for de 14 dage og samtidig kigger på eksamensopgaverne. :slight_smile:

På AU?

Ja.

Hej :slight_smile:
Jeg brugte ca. 10 dage og fik et 12 tal på KU :stuck_out_tongue: , så det kan sagtens lade sig gøre.
Held og lykke

Ej hvor flot! :slight_smile: Må man spørge om din fremgangsmåde? Løste du kun eksamensopgaver eller…?

Eksamenssæt eksamenssæt og eksamenssæt! De var alle sammen printet ud og klar inden eksamneslæsningen.
Jeg læste kun 1-2 kapitler i bogen, som også var det helt centrale i genetik. Det der var svært at forstå til at starte med var alt det der med karyotyper, 46,XY,del(4)(p14) osv., så det læste jeg flere gange i bogen, indtil jeg forstod det.
Derudover har der været diverse lister på absalon(nu canvas) med genetiske sygdomme der skal kunnes og former for mutationer.
Inde på effinoter.dk husker jeg også gode noter fra.

Det er i hvert fald hvad jeg husker. Det er nemlig noget tid siden :P. Modsat de andre eksaminer, hvor der bare er en masse udenadslære, så er der jo i genetik en bestemt kode der lige skal knækkes, også kan man det bare!

Ja. Jeg havde for travlt til at tage den ordinære eksamen på KU og tog den derfor ved førstkommende reeksamen nogle måneder senere. Husker ikke hvornår jeg begyndte at læse op (havde heller ikke rigtig fulgt undervisningen) men det har max været 3 uger før, og jeg lagde ikke alverdens til indsats. Jeg husker det ærlig talt som utrolig stille og roligt, og det gik fint til eksamen. Som de andre skriver; løs eksamenssæt og sæt dig ind i de emner som oftest går igen og som du føler du mangler en grundlæggende forståelse af… Så skal det nok gå fint.

Fedt fedt. Jeg vil kaste mig ud i det. Ved egentligt ikke hvorfor jeg sådan har frygtet det fag så meget.