Læsevejl. Ku . 2 sem

Hej,

Jeg søger en læsevejledning til KU 2. semester (medicinsk celle and vævs biologi)

Vil være meget taknemmelig, hvis nogen sidder inde med en :slight_smile:

…jeg har vedhæftet min læseplan for andet semester, efteråret 2011.

Læser du på KU?

Kan det passe, at man kun skal læse side 1-414 i Geneser ? (og ikke hele bogen)

Ja, jeg læser på KU og er lige blevet færdig med celle væv for et par dage siden.
Ja, det er kun cirka de første 400 sider. Det du har på andet semester er generel histologi og ikke videre vævs specifik histologi… så du behøver ikke vide noget om fx leverceller, dog skal du forbi skelet- og muskelvæv osv. osv.

Alt i alt: Jeg skulle mene at de første 400 sider er mere end nok. Det virkede i hvert fald fint for mig.

Okay :slight_smile:

Har du også mulighed for at vedhæfte målbeskrivelsen ?

Hej.
Jeg har lige kigget på KuNet og har ikke kunne finde den. Lidt småpinligt, men jeg tror aldrig selv jeg har haft den i hænderne… så jeg kan desværre ikke hjælpe dig der. Men sig til, hvis der er noget andet du står og mangler.

Tak skal du have Steenberg. Stor hjælp

Er der nogen der sidder inde med læseplan til Ross i histologi?

(Jeg lagde lige mærke til at der skal læses 1-414 i Geneser, men ovenover står der 116 sider i parentes?)

…blot en fejl, da jeg regnede sammen hvad der skulles læses alt i alt. De 116 sider tilhørte blot en kedelig uge… Desværre…

Nedenfor er vedhæftet Læseplanen Til Ross I histologi samt målbeskrivelsen for 2. sem :slight_smile:

Takker mange gange :slight_smile:

Synes du Ross var lige så god som Geneser? :slight_smile:

Godt nytår:)

Det var så lidt :wink: .
Jeg synes at Ross er lige så god, og måske på nogle punkter bedre end Geneser.
Ross indeholder mange gode mikroskopibilleder og mht det biokemiske aspekt af cellebiologien/histologien så er Ross mere up-to-date end Geneser.
Godt nytår :slight_smile: