MCQ 2013 - Hvordan gik det?

Som overskriften siger - hvordan gik det med Jer?

For mit vedkommende synes jeg at det var en svær prøve. Tidspres!

Jeg nåede at svare på 60 spørgsmål og gættede mig til resten. Øv!

Jeg synes også den var svær. Nåede ikke 10-15 styks, som jeg derfor svarede nogenlunde blindt på. Ved du nogenlunde hvor mange mennesker der var til optagelsesprøven? Blev rekorden fra sidste år brudt?

Med venlig hilsen
Nima

Ved det ikke, men mon ikke om det kommer op på SDU’s hjemmeside i morgen. :wink:

Jeg måtte også gætte blindt på de sidste 15 spørgsmål pga. tidspres, men starten gik rigtig fint for mig (det tror og håber jeg!) Venter MEGET ´spændt på resultatet af testen og kan næsten ikke vente til jeg får det… :ohmy:

Jeg synes helt klart at det virkede mere overskueligt den 2. gang.

Jeg var til psykologi prøven sidste år (samme som på medicin) og manglede at svare på en 10 - 12 spørgsmål, hvorfor jeg måtte nøjes med at sætte en række krydser tilfældige steder.

Denne gang nåede jeg heldigvis at svare på det sidste spørgsmål ca. et kvarter før tidsfristen, og kunne derfor benytte mig af det sidste kvarter til at kigge endnu en gang på nogle af de spørgsmål jeg var i tvivl om.

Jeg mener ikke at der plejer at komme et tal op på deres hjemmeside, men mener at de studerende der er med til at arrangere dagen får antallet af tilmeldte at vide på deres debriefing, så måske der er en venlig sjæl der har været med til arrangementet der kan opgive tallet? :cheer:

Hey folkens (:
for satan den var svær! det var første gang, at jeg var oppe! Jeg tør ikke have for høje forventninger i hvert fald. Hehe.

En flink dude sagde til mig, at der var vist 1600 mennesker til prøven. Jeg aner ikke, hvor han har de tal fra - men det skal nok passe?

Der var vist noget snak om at der ca. var 1500 tilmeldte sidste år, så 1600 lyder ikke helt ved siden af :wink:

Havde dog håbet på at tallet var lidt mindre, da aktiviteten herinde ikke virker helt så høj som for sidste års tråd. Det virkede også for mig til at der var færre mennesker på campus både før og efter prøven i forhold til sidste år, men kan sagtens have fejlvurderet :stuck_out_tongue:

Men det bliver spændende at se, må indrømme at jeg glæder mig som et lille barn på juleaften til at de offentliggør resultaterne, det skal nok blive spændende :cheer:

Nåede du forresten at svare på dem alle sammen? :slight_smile:

Er der nogen der ved, hvordan pointgivning foregår?

Jaa okay - så er det vist ikke helt ude i hampen (-:
Ja, jeg nåede faktisk at svare på alle, men den opgave med bien gættede jeg på, fordi det var alt for indviklet :smiley: Jeg går ud fra, at folk havde det på samme måde?
Er du tilfreds med din præstation badeabe? (: fedt du er stædig nok til at prøve igen!

Jeg var overrasket over, at alle folk var så positive og glade dén dag. Fed indstilling!

Pointgivning: de tæller antal rigtige (:

Den med bien synes jeg faktisk ikke var så svær, den var også en genganger fra sidste år, eller teksten og illustrationerne var i hvert fald :wink:

Synes derimod at skemaet med sandt positive, falsk positive, sandt negative og falsk negative var lidt for kringlet for min smag, der måtte jeg sætte nogle tilfældige krydser og håbe på det bedste :stuck_out_tongue:

Ja, jeg synes faktisk at det gik okay, nu skal jeg selvfølgelig ikke være overmodig, håber da på at det gik godt nok til at jeg får lov til at komme videre, men vi får at se :wink:

Jeg er meget stædig, tro mig, jeg kommer til at tage den igen næste år hvis ikke det lykkes i år :slight_smile:

Folk er faktisk generelt meget positivt indstillede, der var nogen sidste år der knækkede og begyndte at tude, men så heldigvis ikke nogen i år :wink:

Tak for svar :wink:

Jeg synes personligt opgaverne med roman-uddragene var svære. Synes hele tiden, at der var flere af svarmulighederne der kunne passe til det enkelte spørgsmål…

Opgaven om bien kunne jeg tilgengæld godt svare på :stuck_out_tongue:

Ja, det må være et plus at kunne genkende den dumme opgave med bien! hehe.
Jeg er fuldstændig enig - dén med skemaet var ret indvinklet.
Skønt for dig, at det gik ok (: jeg synes selv, det er svært at vurdere, hvordan det gik.
Det er den rette indstilling - sådan har jeg det også!
HAHA, jeg læste lige “knækkede sig” - måske liiige i overkanten :smiley: hvor komisk. Ih hvor synd for folk - der er jo pres på.
Jeg så nogle lidt ældre mennesker ved hovedindgangen og tænkte ‘Friskt at man ønsker at følge sin drøm i den alder’. Derefter opdagede jeg, at det var forældre, der støttede sine børn. DOH

Havde det også på samme måde!! Der var også nogle af spørgsmålene jeg sprang over og lavede til sidst, men gættede også en del! :slight_smile:

Romanuddragene havde jeg ikke problemer med. Godt vi er så forskellige :smiley:

Hahaha jeg tænkte det samme om forældrene!!! :lol:

Ah, at knække sig er måske lige lidt i overkanten :stuck_out_tongue:

Der er jo ikke så meget andet at gøre, hvis ens motivation siger medicin er det bare om at prøve indtil det lykkes :wink:

Jeg ved ikke med jer, men i det auditorium jeg sad i var der alligvel nogle folk der var et stykke oppe i trediverne og også nogle jeg vil tro var i fyrrerne, der var også en på mit hold sidste år der nærmede sig de halvtreds, så de findes altså, selvom der ikke er mange af dem :wink:

Det var faktisk positivt med romanuddragene, for mig virkede de lidt kortere i år, de var maks. en halv side, hvor jeg menes at kunne huske nogle helsides?

Det kan jeg godt forstå! tager den også igen næste år, hvis jeg heller ik kommer ind!
Synes ik jeg kunne huske nogen der var i 30’erne eller derover, men så mig heller ik så meget omkring! :wink:

Jeg lagde heller ikke rigtig mærke til nogen ‘ældre’ personer (-: Men nu sad jeg også meget for mig selv - kender ikke en levende sjæl i Odense.
Der er jo ALT for lang tid til vi får svar!!!

Ja, det er der!! 16 dage er for lang tid!! :ohmy: haha

Jeg har en veninde, der var oppe til prøven sidste år. Hun sagde, at der gik lidt over en uge også havde de fået svar på prøven :smiley: