Mcq 2016

Og lige måde :wink:

[quote=“VibeSommer” post=86554]Åh det er lange 30 timer!! Men det værste er, at skulle vi gå videre så bliver der en, måske to, gange mere hvor vi skal sidde (endnu mere) ængsteligt og vente på svar! :dry:
Jeg synes denne uge er gået uendeligt langsomt :angry:[/quote]

Det nytter ikke noget at tænke over hvordan det er gået. indsatsen er leveret. vi kan kun afvente svaret og så roligt og fokuseret gå til MMI, eller finde på noget andet hvis det ikke går.

[quote=“funktionelmedicin” post=86561][quote=“VibeSommer” post=86554]Åh det er lange 30 timer!! Men det værste er, at skulle vi gå videre så bliver der en, måske to, gange mere hvor vi skal sidde (endnu mere) ængsteligt og vente på svar! :dry:
Jeg synes denne uge er gået uendeligt langsomt :angry:[/quote]

Det nytter ikke noget at tænke over hvordan det er gået. indsatsen er leveret. vi kan kun afvente svaret og så roligt og fokuseret gå til MMI, eller finde på noget andet hvis det ikke går.[/quote]

Det kan vel dulme nerverne at reflektere over ens indsats, hvis man kan konkludere at det vist gik ok… :wink: At konkludere det modsatte kan nok ikke hjælpe det store… :side:

[quote=“funktionelmedicin” post=86561][quote=“VibeSommer” post=86554]Åh det er lange 30 timer!! Men det værste er, at skulle vi gå videre så bliver der en, måske to, gange mere hvor vi skal sidde (endnu mere) ængsteligt og vente på svar! :dry:
Jeg synes denne uge er gået uendeligt langsomt :angry:[/quote]

Det nytter ikke noget at tænke over hvordan det er gået. indsatsen er leveret. vi kan kun afvente svaret og så roligt og fokuseret gå til MMI, eller finde på noget andet hvis det ikke går.[/quote]

Nu nævnte jeg godt nok også kun den ulidelige ventetid - resultatet er der jo ikke noget at gøre ved :wink:

[quote=“LiNord” post=86562][quote=“funktionelmedicin” post=86561][quote=“VibeSommer” post=86554]Åh det er lange 30 timer!! Men det værste er, at skulle vi gå videre så bliver der en, måske to, gange mere hvor vi skal sidde (endnu mere) ængsteligt og vente på svar! :dry:
Jeg synes denne uge er gået uendeligt langsomt :angry:[/quote]

Det nytter ikke noget at tænke over hvordan det er gået. indsatsen er leveret. vi kan kun afvente svaret og så roligt og fokuseret gå til MMI, eller finde på noget andet hvis det ikke går.[/quote]

Det kan vel dulme nerverne at reflektere over ens indsats, hvis man kan konkludere at det vist gik ok… :wink: At konkludere det modsatte kan nok ikke hjælpe det store… :side:[/quote]

Jeg synes det beroliger hvis man tænker over at man alligevel ikke kan gøre fra eller til. det var min pointe hehe. En spændende test, glæder mig til at se hvordan det er gået. regner dog ikke med at gå videre når der er så mange mennesker til testen.

[quote=“funktionelmedicin” post=86564][quote=“LiNord” post=86562][quote=“funktionelmedicin” post=86561][quote=“VibeSommer” post=86554]Åh det er lange 30 timer!! Men det værste er, at skulle vi gå videre så bliver der en, måske to, gange mere hvor vi skal sidde (endnu mere) ængsteligt og vente på svar! :dry:
Jeg synes denne uge er gået uendeligt langsomt :angry:[/quote]

Det nytter ikke noget at tænke over hvordan det er gået. indsatsen er leveret. vi kan kun afvente svaret og så roligt og fokuseret gå til MMI, eller finde på noget andet hvis det ikke går.[/quote]

Det kan vel dulme nerverne at reflektere over ens indsats, hvis man kan konkludere at det vist gik ok… :wink: At konkludere det modsatte kan nok ikke hjælpe det store… :side:[/quote]

Jeg synes det beroliger hvis man tænker over at man alligevel ikke kan gøre fra eller til. det var min pointe hehe. En spændende test, glæder mig til at se hvordan det er gået. regner dog ikke med at gå videre når der er så mange mennesker til testen.[/quote]

Det er da selvfølgelig også en måde at anskue det på, at “done is done” :slight_smile: Haha, misforstod måske din tone, det er ikke altid nemt at se hvordan tingene er ment på skrift :lol:

Men hey, om 10timer ved vi besked!
Jer der har oplevet at svarene kom lidt før, hvor meget før? :silly:

What’s done is done - men jag är fortfarande RIKTIGT nervös. Hoppas verkligen att vi alla får komma till MMI!! =)

Egentligen borde väl inte grænsescoren vara allt för hög? Eftersom det finns fler platser till MMI men samma antal sökare som när bara SDU hade MCQ borde väl detta medföra att grænsescoren sänks? Eller?

[quote=“johnv” post=86567]What’s done is done - men jag är fortfarande RIKTIGT nervös. Hoppas verkligen att vi alla får komma till MMI!! =)

Egentligen borde väl inte grænsescoren vara allt för hög? Eftersom det finns fler platser till MMI men samma antal sökare som när bara SDU hade MCQ borde väl detta medföra att grænsescoren sänks? Eller?[/quote]
Der var en herhen, der skrev, at 1200 havde søgte både SDU og AU og 1750 var til MCQ på SDU til alle de uddannelser som optager gennem MCQ. Hvis det er tilfældet, så er der højst 1000 der var til MCQ i medicin i AU og ca. samme antal til MCQ i medicin i SDU. Og da 200 går videre på AU og 300 på SDU, så er der ca. 25 % chance for at gå videre til MCQ. Derfor bør grænsescoren være mindre i år. Men man kan jo aldrig føle sig sikker uanset.

Ja, og så ikke helt alligevel. AU sagde at de forventer at ca 1200 havde søgt både AU og SDU, men ud af dem er der nogle der KUN har søgt AU. Og omvendt er der nogle der KUN har søgt SDU.
Hvert universitet kommer, så vidt jeg har forstået på mine mails fra dem, til at køre deres eget grænsescore system - så det er altså ikke de 500 bedste i alt, men det vil være de 200 bedste (AU og SDU, eller KUN AU-ansøger) der går videre til AUs MMI og de 300 bedste (AU og SDU, eller KUN SDU-ansøger) der vil gå videre til SDUs MMI.
Så altså i teorien kan det være de 200 bedste fra AU (hvis vi leger med tanken om at de ALLE har søgt begge universiteter) + de 100 "næst"bedste der vil gå videre til SDUs MMI.

[quote=“VibeSommer” post=86569]Ja, og så ikke helt alligevel. AU sagde at de forventer at ca 1200 havde søgt både AU og SDU, men ud af dem er der nogle der KUN har søgt AU. Og omvendt er der nogle der KUN har søgt SDU.
Hvert universitet kommer, så vidt jeg har forstået på mine mails fra dem, til at køre deres eget grænsescore system - så det er altså ikke de 500 bedste i alt, men det vil være de 200 bedste (AU og SDU, eller KUN AU-ansøger) der går videre til AUs MMI og de 300 bedste (AU og SDU, eller KUN SDU-ansøger) der vil gå videre til SDUs MMI.
Så altså i teorien kan det være de 200 bedste fra AU (hvis vi leger med tanken om at de ALLE har søgt begge universiteter) + de 100 "næst"bedste der vil gå videre til SDUs MMI.[/quote]

Jeg tænker også, at grænsescoren bestemmes på det enkelte universitet ud fra de ansøgere, de selv har haft. Det ville ikke give mening for mig, at de også medtog scoren for nogle, der udelukkende har søgt SDU, hvis vi snakker om AU :dry:

Og så er der desuden kun få timer tilbage, at vi kan tjekke AU! Åååh, jeg havde svært ved at sove i går af bare nervøsitet og spænding :huh: Eksamenslæsning er også svært at fokusere på!

[quote=“myraki10” post=86570]

Jeg tænker også, at grænsescoren bestemmes på det enkelte universitet ud fra de ansøgere, de selv har haft. Det ville ikke give mening for mig, at de også medtog scoren for nogle, der udelukkende har søgt SDU, hvis vi snakker om AU :dry:

Og så er der desuden kun få timer tilbage, at vi kan tjekke AU! Åååh, jeg havde svært ved at sove i går af bare nervøsitet og spænding :huh: Eksamenslæsning er også svært at fokusere på![/quote]

Også SDUs portal! De har rykket deres tidspunkt til samme som AUs :slight_smile:

[quote=“VibeSommer” post=86571][quote=“myraki10” post=86570]

Jeg tænker også, at grænsescoren bestemmes på det enkelte universitet ud fra de ansøgere, de selv har haft. Det ville ikke give mening for mig, at de også medtog scoren for nogle, der udelukkende har søgt SDU, hvis vi snakker om AU :dry:

Og så er der desuden kun få timer tilbage, at vi kan tjekke AU! Åååh, jeg havde svært ved at sove i går af bare nervøsitet og spænding :huh: Eksamenslæsning er også svært at fokusere på![/quote]

Også SDUs portal! De har rykket deres tidspunkt til samme som AUs :)[/quote]

Hold da op! Det havde jeg ikke set. Så kan vi få overstået det hele på én gang :lol:
Jeg ved ikke engang, hvilket universitet jeg vil tjekke først.

[quote=“myraki10” post=86572]
Hold da op! Det havde jeg ikke set. Så kan vi få overstået det hele på én gang :lol:
Jeg ved ikke engang, hvilket universitet, jeg vil tjekke først.[/quote]

Jeg pendler allerede imellem de to sider :stuck_out_tongue: Men da vi fik mødetidspunkt fik jeg en email fra SDU så det giver nok sig selv, hvem jeg ser først - den der sender mig email først! :lol:

Hej,

Jeg har fulgt jeres tråd. Jeg er godt nok ikke kommende Stud.med, men forhåbentligt kommende stud.psyk :slight_smile:
Jeg er mindst lige så spændt som jer og indtil MMI er vi jo i samme båd.
Jeg tror jeg har brugt 10 nemID nøgler siden igår og jeg har mødt den samme tekst om at de åbner kl 18! Tænk at ‘man’ ikke tror på det og alligevel kontrollerer :silly:
Jeg er iøvrigt 35 år, og følte mig SÅÅ gammel til MCQ… Det var lidt specielt… Men jeg ved hvad jeg vil og jeg kan næsten ikke vente til kl 18 (og frygter at serveren ikke kan holde til at mange vil ind på samme tid!)

Pøj pøj til jer alle :wink:

Og pøjpøj til dig MrsStorm! :slight_smile: Hvor mange går videre til psykologi? 35 er ingen alder og man skal følge sin drømme, skal man! :slight_smile:

Tak! Jeg tror kun der er 50 der går videre! Har dog ikke kunne læse mig til hvor mange der har været på psykologi, men det er formentlig omkring 5-600! TIlgengæld er der 25 pladser, så chancerne er gode hvis man går videre… 4 timer! - men hvem tæller… :lol:

Så fik jeg svar på AU’s side!!! Er gået videre med 70 rigtige! :lol:
Grænsescoren er 59 på AU…! :cheer:

Tillykke med det, LiNord! Jeg er også videre :smiley:

Tillykke Sebaron :lol: Og tak

Jeg er desværre ikke gået videre med en score på 46 hvor grænsen var 56. Jeg er dog gået videre til Biomekanik som jeg også søgte ind på. Nogen der læser biomekanik og kan fortælle lidt om uddannelsen?