Mcq 2016

Mrsstorm venteliste efter MMI ? er ikke helt med er løbet så ikke kørt

For dem der går gennem MMI’en vil der blive en venteliste ligesom til normalt optag gennem kvote 1. Dvs. at SDU f.eks. tilbyder 150 ansøgere en plads, men skulle nogle af de ansøgere takke nej til pladsen, så har de en venteliste de herefter trækker fra og tilbyder pladsen.

[quote=“myraki10” post=86600]VibeSommer: Ja, også mig :unsure: Størstedelen af fagene er ens med medicin med undtagelse af professionsporet, så jeg får en del merit, så det er bestemt ikke spild af tid. Det er bare så ærgerligt, at jeg for 3. gang ikke er kommet ind :unsure:

Haroon: Jeg går allerede på kiropraktor, og jeg kom også videre til del to sidste år :slight_smile: Prøveformen i deres MMI er lidt anderledes end på medicin, så jeg kan sagtens fortælle dig lidt om den, hvis det er.
Første år (dvs. to år siden) fik jeg scoren kun 42.
Sidste år fik jeg 47, og i år fik jeg jo som sagt 52.

Så det er lidt sjovt, at jeg er steget med 5 point hver gang. Så forhåbentlig næste år![/quote]
Det vil jeg bestemt gerne vide. Og hvilke n spor skal man vælge, hvis man nu kommer ind, som ligner medicin mest.
Jeg er også steget i point for hver gang, men dog kun med 2

Vores løb er helt og aldeles kørt… :evil: :sick:
Men for dem på MMI der får en score lige under grænsescoren, vil løbet ikke vare 100 % kørt…

Hvilke spor? Tænker du på biomedicin, akademiker og professionspor? For det er noget man alt sammen skal have :cheer:

Hvor mange point fik du det første år?

Jeg er desværre heller ikke kommet videre, til trods for at jeg gik videre sidste år :unsure: Men vil super gerne høre om kiropraktor MMI - da jeg er kommet videre der :slight_smile:

Jeg skriver lige en besked til dig :slight_smile: Det er nok ikke så relevant at snakke om i det her indlæg :cheer:

[quote=“myraki10” post=86605]Hvilke spor? Tænker du på biomedicin, akademiker og professionspor? For det er noget man alt sammen skal have :cheer:

Hvor mange point fik du det første år?[/quote]
Ja, det er det jeg mener. Er der egentlig ikke chance for overflutning fra kiroprakter til medicin, hvis man har færdiggjort bachaloren og samtidig har taget de fag man ikke har på kiroprakter men har det på medicin.
Jeg fik vist 42 første gang og 44 anden gang.

[quote=“Haroon-kher” post=86608][quote=“myraki10” post=86605]Hvilke spor? Tænker du på biomedicin, akademiker og professionspor? For det er noget man alt sammen skal have :cheer:

Hvor mange point fik du det første år?[/quote]
Ja, det er det jeg mener. Er der egentlig ikke chance for overflutning fra kiroprakter til medicin, hvis man har færdiggjort bachaloren og samtidig har taget de fag man ikke har på kiroprakter men har det på medicin.
Jeg fik vist 42 første gang og 44 anden gang.[/quote]

For et par år tilbage kunne man faktisk søge ind på kandidaten i medicin med en kiropraktor bachelor, men den blev lukket, fordi der var så mange, der benyttede sig af den, og kiropraktor-studiet er i forvejen ikke et specielt stort studie :cheer: Men det positive er, at man får en del merit, fordi bacheloren nærmest er identisk med medicin, hvor vi så bare mangler nogle fag fra medicin, mens vi samtidig har nogle kiropraktorfag.

I hvor lang tid har du læst uddannelsen?

Jeg startede sidste år, så til juni er jeg færdig med 1. år på bacheloren :stuck_out_tongue:

Det har du allerede besluttet, da du søgte ind med prioritering. Den der har højest prioritet på din ansøgning har 1.ret til at optage dig, hvis man kan sige det sådan… :wink:

Jeg kan vel stadig deltage i begge MMIs? Og så ændre på mine prioriteringer, når deadline nærmer sig - eller hvad? :slight_smile:

Det har du allerede besluttet, da du søgte ind med prioritering. Den der har højest prioritet på din ansøgning har 1.ret til at optage dig, hvis man kan sige det sådan… ;)[/quote]

Jeg har helt glemt at ønske alle jer, der kom videre, tillykke. Så tillykke! Hvor er det fedt for jer, og jeg er bare så vildt misundelig :stuck_out_tongue: Så nu skal det bare gå godt til MMI, I kan klare det! :lol:

Ja hvis du er kvalificeret og bliver inviteret til begge, så kan du bare vælge den ene… :slight_smile: Der står at de sammenholder resultaterne og fordeler de studerende mellem sig alt efter prioritet…

78 - vi ses til MMI’en, I der skal på SDU!

Tillykke til alle jer seje menneske som er gået videre til MMI! :cheer:
Jeg er desværre ikke gået videre, men det gik alligevel bedre end jeg havde troet! Til dem som før har taget prøven og forbedret sig: Hvordan har I “trænet” i forhold til MCQ’en? (Jeg ved godt, at folk siger, at man ikke kan forbedre sig, men jeg tror alligevel ikke, at alt håb er ude!)

Tager imod alle råd med kyshånd, da jeg virkelig, virkelig gerne vil læse medicin!

KÆMPE tillykke til alle jer der er gået videre, sender gode vibes og ønsker jer alt det bedste til MMI!! :cheer: :cheer:
Jeg scorede 51, men jeg har det faktisk ok med det under omstændighederne - da det nu var min første gang.
Jeg håber og satser nu benhårdt på KU den 30 juli :cheer:

Tillykke til alle jer der er gået videre, og held og lykke med at få en plads på den fedeste uddannelse der tilbydes :slight_smile: Er ikke selv søgende, da jeg læser på 8. semester, men ville nu alligevel gerne lykønske jer alle :stuck_out_tongue:

Jeg benytter også lige lejligheden til at lykønske alle dem der kom videre :lol: Jeg fik selv 49 point og kom derfor ikke videre til MMI’en i medicin, men satser stærkt på at komme videre i Klinisk Biomekanik. Held og lykke til jer med MMI’en!