Mcq 2016

Wow. Hvor er det godt gået. Kan jeg s
stille dig et par spørgsmål?

Ja, selvfølgelig :slight_smile:

Wow. Hvor er det godt gået. Kan jeg s
stille dig et par spørgsmål?[/quote]

Selvfølgelig :slight_smile:

Wow. Hvor er det godt gået. Kan jeg s
stille dig et par spørgsmål?[/quote]

Selvfølgelig :)[/quote]
Hej, kan vi skrive over FB, hvis det self er i orden med dig. Jeg hedder Haroon Sarwar på Facebook :slight_smile:

Stort tillykke til alle der er gået videre til MMI! :woohoo:
Jeg har også fået chancen i år og jeg glæder mig rigtig meget til at prøve de interviews :cheer: Jeg søgte optagelse både i Odense og i Aarhus, men jeg er kun gået videre til MMI i Odense.
Det er overvælgende pludselig at have fået chancen og være lidt tættere på målet synes jeg :slight_smile:

Virkelig surt for jer der ikke er gået videre - særligt jer der har været MEGET tæt på! Hvis I overvejer at søge igen næste år og har lyst til lidt øvelsesopgaver kan man faktisk godt finde lignende MCQ-opgaver på nettet. De er godt nok på engelsk, men mange af principperne ligner lidt det vi oplevede til testen. Det er en overvejelse værd hvis I bare VIL ind B)

Wow. Hvor er det godt gået. Kan jeg s
stille dig et par spørgsmål?[/quote]

Selvfølgelig :)[/quote]
Hej, kan vi skrive over FB, hvis det self er i orden med dig. Jeg hedder Haroon Sarwar på Facebook :)[/quote]

Jeg tror, jeg har fundet dig :slight_smile: Sender en besked!

Super. Tak :slight_smile:

Kan du også sende en besked til mig ? :slight_smile:

[quote=“LouiseBreum” post=86618]KÆMPE tillykke til alle jer der er gået videre, sender gode vibes og ønsker jer alt det bedste til MMI!! :cheer: :cheer:
Jeg scorede 51, men jeg har det faktisk ok med det under omstændighederne - da det nu var min første gang.
Jeg håber og satser nu benhårdt på KU den 30 juli :cheer:[/quote]

Har du søgt på KU tidligere? :slight_smile: og hvilken kvalifikationer har du ift din ansøgning på KU, går ud fra du som mange andre ved at konkurrencen er ret hård…

Hej tillykke med at du er kommet videre @KirurgenmedK og selvfølgelig til jer andre også. Jeg er desværre ikke kommet videre i år, men er helt sikker på at jeg søger ind igen til næste år, og vil derfor høre om du evt kan sende mig links til de MCQ øvelsesopgaver, som minder om dem man kommer op i? Jeg kan umiddelbart ikke finde dem.

[quote=“KirurgenmedK” post=86625]Stort tillykke til alle der er gået videre til MMI! :woohoo:
Jeg har også fået chancen i år og jeg glæder mig rigtig meget til at prøve de interviews :cheer: Jeg søgte optagelse både i Odense og i Aarhus, men jeg er kun gået videre til MMI i Odense.
Det er overvælgende pludselig at have fået chancen og være lidt tættere på målet synes jeg :slight_smile:

Virkelig surt for jer der ikke er gået videre - særligt jer der har været MEGET tæt på! Hvis I overvejer at søge igen næste år og har lyst til lidt øvelsesopgaver kan man faktisk godt finde lignende MCQ-opgaver på nettet. De er godt nok på engelsk, men mange af principperne ligner lidt det vi oplevede til testen. Det er en overvejelse værd hvis I bare VIL ind B)[/quote]

Var der en der havde spurgt til de links eller er det mig der har set forkert? Synes i hvert fald ikke lige at jeg kan finde beskeden, men hvis det var så skriv endelig igen (eller skriv PB hvis det er).

http://www.vcaa.vic.edu.au/Pages/vce/exams/gat/gat.aspx

Engelske spørgsmål.

  • Nogle billeder er copyrighted, men tag de ældre. Det hjælper. (Der er desuden også facitliste)

[quote=“KirurgenmedK” post=86643][quote=“KirurgenmedK” post=86625]Stort tillykke til alle der er gået videre til MMI! :woohoo:
Jeg har også fået chancen i år og jeg glæder mig rigtig meget til at prøve de interviews :cheer: Jeg søgte optagelse både i Odense og i Aarhus, men jeg er kun gået videre til MMI i Odense.
Det er overvælgende pludselig at have fået chancen og være lidt tættere på målet synes jeg :slight_smile:

Virkelig surt for jer der ikke er gået videre - særligt jer der har været MEGET tæt på! Hvis I overvejer at søge igen næste år og har lyst til lidt øvelsesopgaver kan man faktisk godt finde lignende MCQ-opgaver på nettet. De er godt nok på engelsk, men mange af principperne ligner lidt det vi oplevede til testen. Det er en overvejelse værd hvis I bare VIL ind B)[/quote]

Var der en der havde spurgt til de links eller er det mig der har set forkert? Synes i hvert fald ikke lige at jeg kan finde beskeden, men hvis det var så skriv endelig igen (eller skriv PB hvis det er).[/quote]
Hej, kan du send et link til disse øvelsesopgaver på mit FB Haroon Sarwar, hvis det er i orden.

[quote=“Martinvhoeyer” post=86644]http://www.vcaa.vic.edu.au/Pages/vce/exams/gat/gat.aspx

Engelske spørgsmål.

  • Nogle billeder er copyrighted, men tag de ældre. Det hjælper. (Der er desuden også facitliste)[/quote]
    Du må gerne komme flere af den slags opgaver. Det må i andre også. Alt der ligner MQC må i gerne dele her :slight_smile:

[size=4]Råd til den kommende MCQ deltager[/size]
Da der allerede nu har været en del efterspørgsel efter nogle (generelle) råd til optagelsesproceduren, får i dem bare her. :slight_smile: Jeg poster sandsynligvis senere hen nogle råd til MMI-testen i MMI 2016 tråden.

[size=3]Forberedelse til MCQ:[/size]
Stil dig selv dette spørgsmål: hvad er MCQ-testen designet til? Netop: at udvælge de mest kvalificerede deltagere ud. Den bedste måde at forberede sig på er altså ved at opkvalificere sig. Hvordan?

[ul]
[li]Bliv bedre til at læse; læs bøger, artikler (Dagens Medicin eksempelvis) og generelt alt hvad du kan komme i nærheden af. Øg samtidig din læsehastighed og din “retentionsevne” (mængden af information, du kan genkalde umiddelbart lige efter, du har læst det). Du kan gøre dette ved at læse afsnit eller hele fagrelevante artikler (f.eks. Dagens Medicin, Pubmed o.l.) og prøve at genfortælle det læste bagefter. Det er sværere end det lyder - og det hjælper virkelig meget![/li]
[li]Bliv god til at aflæse og forstå videnskabelig data. Her tænker jeg særligt på diagrammer, tabeller og lignende. Der vil uden tvivl være opgaver, hvor du skal aflæse et diagram og besvare en række spørgsmål. Jeg snakkede med nogle stykker, der havde haft svært ved disse opgaver, da de simpelthen ikke var vant til at tolke på videnskabelig data. Hvis du er mindre god på dette område, kan du med fordel søge efter statistikker på Google og prøve at forklare, hvad det egentlig er, de forskellige statistikker fortæller noget om. Deltagere direkte fra gymnasiet eller fra en anden videregående uddannelse (særligt naturvidenskab) vil her have en kæmpe fordel. [/li]
[li]Forsøg at få en ordentlig søvnrytme inden testen.[/li]
[/ul]

[size=3]Når du er til MCQ[/size]
[ul]
[li] Fordel din tid ordentligt. Det er hér, de fleste deltagere fejler (er mit indtryk). Der er ca. 100 spørgsmål, som du har ca. 2,5 timer til at besvare. Det er halvanden minut til hvert spørgsmål! Det er derfor vigtigt, at du holder hovedet koldt og metodisk bevæger dig igennem prøven. Det er en super god idé at skrive et tal fra 1 til 10 ved siden af hver besvarelse, hvor du vurderer din tillid til den givne besvarelse (1=slet ikke sikker. 10=fuldstændig sikker). Det vil altså sige, at hvis du sidder med en opgave, hvor du slet ikke er sikker på svaret, så skriver du 1 ved siden af. Det vigtigste er, at du overholder tiden, da du således får mulighed for at gennemgå opgavesættet igen bagefter. Når du så gennemgår sættet, bør du prioritere de opgaver, hvor du havde mindst tillid til svaret. Det er nemmere at se opgaverne fra en anden vinkel, når man benytter sig af denne metode. Mange af opgaverne bliver derfor lettere at løse. Jeg havde 45 minutter tilbage til at gennemgå opgavesættet og i disse 45 minutter nåede jeg at gå sættet igennem 3-4 gange. Ved hver revurdering blev jeg mere og mere sikker i mine besvarelser (og jeg ændrede selvfølgelig også nogle stykker), således at jeg til sidst vurderede, at jeg havde rimelig god tillid til de fleste af disse (og min endelige MCQ score reflekterede egentlig også dette). [/li]
[li]Spis og drik. Det er vigtigt, at du får spist noget mad og drukket noget væske, der ikke sidder for tungt i maven, men som stadig giver dig den energi, du har brug for. Sørg samtidig for, at du ikke spiser risikabel mad dagene inden testen (lad vær med at overspise eller spise mexicansk/whatever). Det er måske lidt svært at fokusere på testen, når ens mave driller. Du undgår samtidig at spilde tid på toiletbesøg. Da jeg var til testen, var der overraskende mange, der tydeligvis var mega sultne eller som havde spist noget, de ikke kunne tåle. Et godt råd: hvis du er på slankekur, så vælg for din egen skyld at droppe den til testen og spis noget ordentligt i stedet for en gulerod eller to. Hvis du har lyst til at spise all-you-can-eat asiatisk buffet dagen før testen, så overvej om du ikke kan vente til dagen efter. [/li]
[li]Se på spørgsmålene først og derefter eventuelle figurer eller tekster. Væn dig til, at du skal bevæge blikket mange gange fra spørgsmål til tekst, når du skal besvare noget. Det er ikke optimalt at starte med at læse teksten eller prøve at tolke et diagram, når du ikke engang ved, hvad opgaven handler om, og hvad de vil spørge om. Når du har forstået spørgsmålet, gå da målrettet efter at finde svaret. Dette kræver ikke, at du læser teksten i dybden, men at du hurtigt finder netop det stykke tekst, der er relevant for din besvarelse. Det er en evne, der er enormt vigtig – særligt på en videregående uddannelse.[/li]
[/ul]

Håber det kan hjælpe lidt!
seb

[quote=“Haroon-kher” post=86645][quote=“KirurgenmedK” post=86643][quote=“KirurgenmedK” post=86625]Stort tillykke til alle der er gået videre til MMI! :woohoo:
Jeg har også fået chancen i år og jeg glæder mig rigtig meget til at prøve de interviews :cheer: Jeg søgte optagelse både i Odense og i Aarhus, men jeg er kun gået videre til MMI i Odense.
Det er overvælgende pludselig at have fået chancen og være lidt tættere på målet synes jeg :slight_smile:

Virkelig surt for jer der ikke er gået videre - særligt jer der har været MEGET tæt på! Hvis I overvejer at søge igen næste år og har lyst til lidt øvelsesopgaver kan man faktisk godt finde lignende MCQ-opgaver på nettet. De er godt nok på engelsk, men mange af principperne ligner lidt det vi oplevede til testen. Det er en overvejelse værd hvis I bare VIL ind B)[/quote]

Var der en der havde spurgt til de links eller er det mig der har set forkert? Synes i hvert fald ikke lige at jeg kan finde beskeden, men hvis det var så skriv endelig igen (eller skriv PB hvis det er).[/quote]
Hej, kan du send et link til disse øvelsesopgaver på mit FB Haroon Sarwar, hvis det er i orden.[/quote]

Jeg vil meget gerne sende dig nogle eksempler på øvelsesopgaver, men jeg vil helst holde mig til at gøre det her i dette forum.
Nogle af de links jeg har brugt er her:



Disse to synes jeg var til at løse, og jeg har også set på andre end de to. Der ligger flere af samme type inde på hjemmesiden hvis det er :slight_smile:


Denne synes jeg er markant sværere, og jeg mener også at den er sværere end det vi præsenteres for til prøverne.

God arbejdslyst med dem :slight_smile:

Kan du huske hvilke af spørgsmålene der gik igen og hvad du svarede?

Maskinen <3

hej @annachristine,
jeg kan umiddelbart ikke komme ind på dit link?

[quote=“VibeSommer” post=86453]Så er det overstået for mit vedkommende! Jeg havde regnet mef 100 spg præcist, så jeg blev positivt overrasket over at der var 95! Var så nervøs lige op til at vi gik igang at mine hænder rystede og jeg fik svedige håndflader :stuck_out_tongue:
Synes ellers at prøven gik ok - nåede alle spg et kvarter før tid, og gik tilbage for at rette nogle af dem jeg havde markeret. Ændrede dog kun 2 da mere betænkningstid fortsatte ikke gav mere mening til de spørgsmål :stuck_out_tongue:

Jeg håber i andre også kommer ud på den anden side forholdsvis ufortvivlet :stuck_out_tongue: nu er der bare at vente og se :)[/quote]

Hej ! Hur länge tog det innan du kunde se hur många rätt du hade på MCQ ? Jag skrev den 22a och är såå spänd på att få veta :open_mouth: :smiley: