Mcq 2016

[quote=“k123456” post=86414]Hej alle sammen.
Er der i princippet ikke flere pladser at kæmpe om i år end der var sidste år, idet AU også afvikler MCQ?[/quote]

Det tror jeg at der er jo. Men spørgmålet er om der ikke er flere ansøgere da flere kvote 1’ere nok ikke tør tage chancen og kun søge kvote 1 da snittet her nok stiger fordi der er færre pladser.

Så er mødetiderne oppe på SDUs side!
Jeg skal til prøve i Odense på hold 1, kl 9.30 (mødetid 8.30)!! Nu bliver det virkelighed :stuck_out_tongue:

Jeg skal møde kl. 9 og så skal jeg op kl. 10. Mit hold er nr. 2 :cheer:

Det sjove er, at hvis jeg kommer videre til MMI i Aarhus, så ligger den på eksamensdagen for min store skriftlige eksamen i det her modul, så jeg er nødt til at udeblive. Så jeg håber på, at jeg netop er nødt til at udeblive :lol:

Også hold 1 her.
Myraki - træls sitaution. Håber du kommer ind i år.

[quote=“myraki10” post=86417]Jeg skal møde kl. 9 og så skal jeg op kl. 10. Mit hold er nr. 2 :cheer:

Det sjove er, at hvis jeg kommer videre til MMI i Aarhus, så ligger den på eksamensdagen for min store skriftlige eksamen i det her modul, så jeg er nødt til at udeblive. Så jeg håber på, at jeg netop er nødt til at udeblive :lol:[/quote]

Så håber vi du går videre! :wink: Har du været til testen før?
Her er det første gang!

Jeg har været til testen to gange før, dog uden at komme videre til MMI - så i år må være mit år :stuck_out_tongue:
Ellers hvis jeg ikke kommer ind i år, fortsætter jeg på mit studie og derved samler mere merit ind og hvis det nu, uheldigvis, skulle vise sig, at jeg stadig ikke er kommet ind om to år (hvilket jeg dog inderligt ikke håber! :blink: ), så har jeg en fuld bachelor, som jeg kan bruge til KU - men forhåbentlig kommer jeg slet ikke i den situation :stuck_out_tongue:

Nej, lad os da håbe at i år er dit år :slight_smile: Hvad læser du nu?

Jeg er på 2. semester på klinisk biomekanik - et finere ord for kiropraktor :slight_smile: Vores bachelor er næsten identisk med medicin med undtagelse af få professionsfag og klinikophold. Så hvis jeg kommer ind i Odense, har jeg ikke helt “spildt” tiden :stuck_out_tongue:

Nej, jeg har godt læst at de to skulle være meget ens :slight_smile: Er det på SDU at du læser klinisk biomekanik?

Ja, det er på SDU :cheer: Så det gode er også bare, at jeg har lært, hvordan man læser på uni - hvordan man strukturerer sin tid bedst og hvilke læsemetoder, man kan bruge.

For mig har det hjulpet meget at læse pensum før en forelæsning og ikke tage noter. Så går jeg til forelæsning og skriver noter i de udgivne powerpoints eller PDF. Så går jeg hjem samme dag (eller et par dage efter, det kommer an på, hvordan jeg har struktureret min læseplan) og læser det samme igen og læser også powerpoints - her tager jeg så noter. Typisk har vi også holdtimer, hvor der er opgaver til, og dem kigger jeg også på og laver (typisk ikke samme dag). Det betyder også, at jeg i alt kigger på det samme stof 4 gange. Nok ikke vildt relevant ift. emnet, men jeg tænkte, at nogen måske kunne bruge det :cheer:

Nogle fag er dog svære at skrive noter til og her er det måske bedst, hvis man bare repeterer og repeterer, f.eks. anatomi.

Goddag folkens.

Jeg skal selv tage MCQ prøven ved Aarhus og jeg er selvfølgelig også spændt og nervøs. Jeg søgte både AU og SDU for at tage prøven og da jeg selv bor i Aarhus er det oplagt for mig at tage den på AU. Men jeg ved ikke om AU har været for langsomme ude. På deres kvote 2 medicin side står der dette:
“Senest d. 3. maj kl. 16.00 vil du få mere information om den præcise adresse, testlokale og starttid samt praktiske detaljer.”

Nu er vi forbi det tidspunkt og jeg har endnu ingen informationer fået. Det samme har en ven, som bor i Fredericia og tager den på AU, heller ikke. Er det bare en fejl eller? Det er jo allerede om 4 dage, at prøven skal tages og jeg vil ikke miste en afgørende chance i mit liv.
Jeg kan ikke ringe til dem i dag, da der er lukket for linjen, men har sendt en mail uden at få svar pt.

Andre, som tager prøven på AU, som har samme problem?

Hej Fener,

Jeg har ikke samme problem, da jeg kan se mine oplysninger på SDUs optagelesportal - men min side på mit.au.dk er blevet opdateret lidt kan jeg se (med flere links og sider at trykke på) så mon ikke det har været i opdateringens hede?

Har du fået dine oplysninger nu? Hvis det også gælder din ven, så er jeg sikker på at det bare er en lille fejl i systemet - selvfølgelig skal i have jeres holdtid at vide før på lørdag. :slight_smile:
Jeg håber du er kommet igennem!

Kvote 2 siden blev opdateret en halv time efter mit opslag, så nu må tingene være på plads. Og ja de havde problemer, det skrev de også på mail til alle der manglede svar. :slight_smile:

Så er det i morgen! Føler I jer klar? :lol:

Spændt af helvede til!!
Jeg rejser fra København her kl 14, så jeg kan få en ordentlig nats søvn på hotel. DSB laver jo selvfølgelig sporarbejde så det var udelukket at prøve at nå til Odense kl. 8.30 i morgen.

Det lyder som en god idé :stuck_out_tongue:
Ååh, jeg er ved at blive ret nervøs! Det bliver nogle lange to uger at vente på svar! Og så vidt jeg husker, får man svar fra AU d. 20. kl. 18, mens det på SDU er kl. 20 :lol:

Ja, det har jeg også godt set! :lol: Ret convenient når man har søgt begge :wink:

Helt klart :wink:
Nu er SDU min 1. prioritet, så når svaret kommer tidligere på AU, kan jeg se, om jeg har en chance på SDU :lol:

Det bliver spændende. Held og lykke til jer alle!

Hvad medbringer I? Altså blyant og viskelæder selvfølgelig, men er der andre gode råd?

Det samme her! Jeg skal være på arbejde den dag, så det bliver virkelig ulideligt at vente :stuck_out_tongue:
Nøj, jeg er spændt! Hvor mange er der på et hold, ved du det?