Mcq 2016

Ssadnan - jeg scorede 44, dog var det kun 60 jeg lavede omhyggeligt. I år gik det meget bedre end sidste år, så jeg tror der er bestemt en chance.
Funktionelmedicin - Hvad svarede du til opgavene om den anvefalet mængde fedt i kosten og forholdet mellem omega 6 og omega 3?

[quote=“Haroon-kher” post=86497]Ssadnan - jeg scorede 44, dog var det kun 60 jeg lavede omhyggeligt. I år gik det meget bedre end sidste år, så jeg tror der er bestemt en chance.
Funktionelmedicin - Hvad svarede du til opgavene om den anvefalet mængde fedt i kosten og forholdet mellem omega 6 og omega 3?[/quote]

Det sjov ved den opgave er at de har byttet om på omega 3 og 6 i forhold til hvad der er normalt konventionel visdom nu, det tror jeg de har gjort for at lave mindgames.

jeg skrev op hvilke ratios der var på de forskellige fødevarerkilder og kunne så hurtigt vælge den der passede bedst, så var der et andet spørgsmål som jeg ikke husker længere.

I opgaven med rotterne og alkohol - hvad svarede i ved spørgsmålet, hvorfor man lavede et forsøg 2?
Og hvad svarede i ved spørgsmålet angående, hvilken chokolade der ville dræbe en hund på 10 kg?

Jeg svarede vist hørfrø i de første og valnøddder i den sidste. Kan ikke huske de andre. Kan nogen huske hvad de sidste 5 spørgsmål gik ud på. Kan slet ikke huske dem

[quote=“Fener” post=86499]I opgaven med rotterne og alkohol - hvad svarede i ved spørgsmålet, hvorfor man lavede et forsøg 2?
Og hvad svarede i ved spørgsmålet angående, hvilken chokolade der ville dræbe en hund på 10 kg?[/quote]
Den med rotterne kan jeg kun huske den sidste spørgsmål. Jeg svarede, effekten var lige stor uanset om de var fulde eller ædru. Den med hunden og chokoladen kan jeg ikke huske hvad jeg svarede, kan du nævne svarmulighederne, så kan jeg måske svare?

[quote=“Fener” post=86499]I opgaven med rotterne og alkohol - hvad svarede i ved spørgsmålet, hvorfor man lavede et forsøg 2?
Og hvad svarede i ved spørgsmålet angående, hvilken chokolade der ville dræbe en hund på 10 kg?[/quote]

sød chokolade eller sådan noget (B var det). og svarede at lægen ikke skulle kende hundens vægt for at bestemme halveringstiden.

Jeg tror jeg svarede 400 g hvid chokolade, fordi mængden var stor og fordi der også var en del af stoffet i det.

Det med hunden tror jeg også jeg svarede hvide chokolade i den første og mht. hvilken faktor var mindst betydningsfuld for bestemmelse af halveringstiden svarede jeg hundens vægt. Hvad svarede i til den med rotterne som går mod maden?

vi er enige om at chokoladeopgaven er rent matematik?, gang u hvor meget der er af det giftige stof per 100 gram og gang det ud med mængden. mener der var to svar der lå tæt, men hvis man havde regnet det ud gav svaret sig selv.

mht. rotterne kan jeg ikke huske svarmulighederne men svarede noget i retning af den hver rotterne ville løbe væk fra kilden.

(Undskyld at jeg ikke skriver på dansk. Hvis det ikke er OK let me know)

På den frågan med råttorna svarade jag att det inte var någon “markant skillnad hvis den var ædru eller fuld om den hade varit trænet til at ikke gå til vejens ende” eller något i den stilen.

Svårt att komma ihåg svarsalternativen.

/ Förhoppningsfull Svensk… =)

[quote=“johnv” post=86506](Undskyld at jeg ikke skriver på dansk. Hvis det ikke er OK let me know)

På den frågan med råttorna svarade jag att det inte var någon “markant skillnad hvis den var ædru eller fuld om den hade varit trænet til at ikke gå til vejens ende” eller något i den stilen.

Svårt att komma ihåg svarsalternativen.

/ Förhoppningsfull Svensk… =)[/quote]
Det svarede jeg også til den sidste spørgsmål vedrørende rotterne.

vi er enige om at chokoladeopgaven er rent matematik?, gang u hvor meget der er af det giftige stof per 100 gram og gang det ud med mængden. mener der var to svar der lå tæt, men hvis man havde regnet det ud gav svaret sig selv.

mht. rotterne kan jeg ikke huske svarmulighederne men svarede noget i retning af den hver rotterne ville løbe væk fra kilden.[/quote]
Til den første spørgsmål var der flere udsagn, hvor man skulld vælge den rigtige. Jeg svarede vist nok at de var mere villig til at gå mod kilden når de var fuld end når de var ædru. I den sidste svarede jeg, at der ikke var forskel om de var ædru eller fuld.

Ifølge SDU var der 2000 til prøven i MCQ i de sundhedsvidenskabelige uddannelser. Nogen, der ved, hvor mange der var sidste år?

Har lige fået besked fra sdu. Der var 2071 deltagere sidste år, så det tyder på at der ikke var flere deltagere i år :slight_smile:

Der var jo også en del i Århus

Præcis!
Der var 7 procent færre, der har søgte kvote 2 i de sundhedsvidenskabelige uddannelser. Så tror jeg nok, der er chancer for at grænsescoren bliver mindre end sidste år.

[quote=“Haroon-kher” post=86514]Præcis!
Der var 7 procent færre, der har søgte kvote 2 i de sundhedsvidenskabelige uddannelser. Så tror jeg nok, der er chancer for at grænsescoren bliver mindre end sidste år.[/quote]

Godt at høre! =) Är riktigt nervös inför den 20 maj. :frowning:

Så er vi to, men jeg har sattr forventningerne ned.

Altså venner, der er 40% flere der har søgt i århus kvote 2 medicin. det er vigtigt at skilne hvad man ØNSKER fra hvad der er en realitet. der er langt flere der har søgt i år.

Har de to universiteter et fælles pointsystem og grænsescore?