Mcq 2016

Dont forget - det är första året som Aarhus uni. har MCQ och MMI till kvote 2. Klart det är fler som söker då alla sökanden har delats upp och det nu är “lättare” att komma in via kvote 2 då karakter inte spelar någon roll alls.

As mentioned above - det är första gången AU har MCQ så detta vet vi inte. Fråga universitetet!

Er jeg den eneste som under mit.ku
ved ansøgningsstatus har følgende skrevet:
Vi har afsluttet behandlingen af din ansøgning. Du får svar på din ansøgning om optagelse 30. juli.

Jeg har skrevet til begge universiteter, og de ved ikke præcist hvor mange, der har været til prøve fordi de jo deler ansøgere.
AU har dog givet et ca tal på 1200 der har søgt AU og SDU og taget testen et at stederne.
SDU siger de havde 1750, der mødte op til testen til de sundhedsvidenskabelige uddannelser, så jeg tror det er rimelig forventeligt at vi konkurrerer med et sted mellem 1200 og 1500 andre ansøgere :slight_smile:
Jeg regner personligt med 1500, dels fordi det er så mange der har søgt medicin kvote 2 på KU, så jeg tænker at det må være nogenlunde overførligt til de andre universiteter, og dels fordi jeg tænker, at det sætter forhåbningerne lidt ned at regne med flere konkurrenter :stuck_out_tongue:

Magnus10, mht. KU så blev jeg i starten af maj bedt om at indsende et suppleringsbevis med underskrift på før de kunne færdigbehandle min ansøgning, og der står nu følgende på min side:
Ansøgningsstatus:
Du opfylder adgangskravene til denne uddannelse.

Jeg har godt nok også fået samme besked… Kan det virkelig passe de har behandlet alle ansøgninger så hurtigt ?

Der står også “Du opfylder adgangskravene til denne uddannelse” under min medicin ansøgning. Men jeg har også søgt idræt og folkesundhedsvidenskab og der står det “Vi har afsluttet behandlingen af din ansøgning. Du får svar på din ansøgning om optagelse 30. juli” Tænker måske at grunden til at vi har forskællige statuser på vores ansøgninger skyldes at der tager lang tid at gå igennem de mange ansøgninger og opdatere på mitKU og derfor har nogen fået opdatering og andre ikke?

Foruden at jeg opfylder alle kravene står der længere oppe at “Vi forventer at have registreret alle dine kvote 2 ansøgninger 15. Juni” - jeg har dog ikke søgt andre uddannelser, men de har vel en hel masse ansøgninger de skal have styr på, så det er måske derfor ikke alle ansøgninger er afsluttede endnu :slight_smile:

Hej!
Jeg fik også lyst til at skrive herinde for at få lidt afløb for spændingen inden der er svar på fredag! Det er første år jeg søger ind og har både søgt SDU og AU. Jeg bor i Århus og vil langt hellere fortsætte mit liv i Århus (nu med medicin som studie) end flytte til Odense, men hvis SDU vil have mig, er studiet helt sikkert værd at flytte for. I Århus var der en smule problemer på selve dagen, de havde tilsyneladende glemt at uddele holdnumre og computersystemet var gået ned sådan at de manuelt måtte slå hver enkelt person op og tildele holdnummer. Der var mødetid kl. 8, men prøven begyndte først kl. 9.30. Jeg blev totalt nervøs af ventetiden og ikke mindst af menneskemængden; jeg vidste godt at der var var mange ansøgere til studiet, men det var alligevel lidt overvældende at blive konfronteret med hvor mange mennesker der deler drømme med én og som man skal konkurrere med.
Nå, det blev lidt langt, men jeg er bare så spændt. Kan det passe at de rigtige svar til testen ikke bliver offentliggjort efterfølgende?
venligst Anna

Velkommen til, annakk :slight_smile:
Det lyder som noget rigtigt rod med computersystemet! Forsinkede det prøven?
Mht. svarene så genbruger de spørgsmål og derfor får man ikke af vide, hvilke svar der var rigtige og forkerte - kun om du svarede nok rigtige eller ej.

tak skal du have!
Jeg ved det faktisk ikke, måske var det hele tiden planlagt at der skulle gå så lang tid fra mødetid til prøvens start, men min fornemmelse var at de rykkede testen for at være sikker på at alle de forvirrede deltagere var kommet på plads rundt omkring.
Ja ok. Men æv, det ville ellers være rart at få afklaret nogle af dem. Jeg var nok lidt overrasket over at så mange af spørgsmålene var “gradsspørgsmål” eller fortolkningsspørgsmål hvor de fleste af svarene var mere eller mindre rigtige. Jeg overhørte én der efter prøven fortalte at hun var færdig tyve minutter før tid og “ikke vidste hvad hun skulle bruge resten af tiden til”. Det syntes jeg var ret arrogant, eller, det må hun selvfølgelig selv om :lol: jeg kan bare ikke forstå at man kan være så selvsikker når nu mange af spørgsmålene var baseret på fortolkning.
Jeg har lyst til at diskutere spørgsmålene, men det er allerede lidt svært at huske dem, hæhæ… der var en der nævnte tidligere i tråden at de i spørgsmålene angående kostråd og fedtsyrer havde “byttet rundt” ift. de almindelige kostråd. Det syntes jeg ikke de havde? Svarer det ikke til de almindelige kostanbefalinger at forholdet imellem omega-3 og omega-6 skal være imellem 1:2 og 1:10? derudover svarede jeg vist nok at hampefrø havde den mest ideelle sammensætning og at det ideelle indtag ift. kostrådene var et indtag på 10 g omega-3 og 20 g omega-6. Men var i tvivl, syntes umiddelbart det lød af ret meget…!

På SDU var mødetid en time før testen startede, så måske har det været meningen for jer også? :slight_smile:
Jeg selv var færdig et kvarter før tid, men brugte da de resterende minutter på at gennemgå nogle af mine tvivlsspørgsmål.
Jeg har glemt nærmest alle spørgsmålene, så her vil jeg ikke kunne være til meget hjælp, men nogle af spørgsmålene er da blevet nævnt tidligere i tråden :slight_smile:

[quote=“annakk” post=86529]tak skal du have!
Jeg ved det faktisk ikke, måske var det hele tiden planlagt at der skulle gå så lang tid fra mødetid til prøvens start, men min fornemmelse var at de rykkede testen for at være sikker på at alle de forvirrede deltagere var kommet på plads rundt omkring.
Ja ok. Men æv, det ville ellers være rart at få afklaret nogle af dem. Jeg var nok lidt overrasket over at så mange af spørgsmålene var “gradsspørgsmål” eller fortolkningsspørgsmål hvor de fleste af svarene var mere eller mindre rigtige. Jeg overhørte én der efter prøven fortalte at hun var færdig tyve minutter før tid og “ikke vidste hvad hun skulle bruge resten af tiden til”. Det syntes jeg var ret arrogant, eller, det må hun selvfølgelig selv om :lol: jeg kan bare ikke forstå at man kan være så selvsikker når nu mange af spørgsmålene var baseret på fortolkning.
Jeg har lyst til at diskutere spørgsmålene, men det er allerede lidt svært at huske dem, hæhæ… der var en der nævnte tidligere i tråden at de i spørgsmålene angående kostråd og fedtsyrer havde “byttet rundt” ift. de almindelige kostråd. Det syntes jeg ikke de havde? Svarer det ikke til de almindelige kostanbefalinger at forholdet imellem omega-3 og omega-6 skal være imellem 1:2 og 1:10? derudover svarede jeg vist nok at hampefrø havde den mest ideelle sammensætning og at det ideelle indtag ift. kostrådene var et indtag på 10 g omega-3 og 20 g omega-6. Men var i tvivl, syntes umiddelbart det lød af ret meget…![/quote]

Der vil altid være folk der har behov for at tale om deres egne færdigheder. Hun er sikkert bare usikker ligesom de fleste for som du siger burde en hel del af spørgsmålene sætte de små tandhjul igang med hensyn til tolkningen. mange svar ligger jo tæt op ad hinanden.

tror også jeg valgte det med hampefrø, husker det ikke længere dog. men ja skrev bare forholdene op og valgte derudfra i spørgsmålene. Der er 5 dage til vi ved om vi er købte eller solgt. Det bliver spændende :).

vi skal nok have 55-60 rigtige I år for at gå videre baseret på antallet af personer der har taget prøven (flere end sidste år).

[quote=“funktionelmedicin” post=86531][quote=“annakk” post=86529]tak skal du have!
Jeg ved det faktisk ikke, måske var det hele tiden planlagt at der skulle gå så lang tid fra mødetid til prøvens start, men min fornemmelse var at de rykkede testen for at være sikker på at alle de forvirrede deltagere var kommet på plads rundt omkring.
Ja ok. Men æv, det ville ellers være rart at få afklaret nogle af dem. Jeg var nok lidt overrasket over at så mange af spørgsmålene var “gradsspørgsmål” eller fortolkningsspørgsmål hvor de fleste af svarene var mere eller mindre rigtige. Jeg overhørte én der efter prøven fortalte at hun var færdig tyve minutter før tid og “ikke vidste hvad hun skulle bruge resten af tiden til”. Det syntes jeg var ret arrogant, eller, det må hun selvfølgelig selv om :lol: jeg kan bare ikke forstå at man kan være så selvsikker når nu mange af spørgsmålene var baseret på fortolkning.
Jeg har lyst til at diskutere spørgsmålene, men det er allerede lidt svært at huske dem, hæhæ… der var en der nævnte tidligere i tråden at de i spørgsmålene angående kostråd og fedtsyrer havde “byttet rundt” ift. de almindelige kostråd. Det syntes jeg ikke de havde? Svarer det ikke til de almindelige kostanbefalinger at forholdet imellem omega-3 og omega-6 skal være imellem 1:2 og 1:10? derudover svarede jeg vist nok at hampefrø havde den mest ideelle sammensætning og at det ideelle indtag ift. kostrådene var et indtag på 10 g omega-3 og 20 g omega-6. Men var i tvivl, syntes umiddelbart det lød af ret meget…![/quote]

Der vil altid være folk der har behov for at tale om deres egne færdigheder. Hun er sikkert bare usikker ligesom de fleste for som du siger burde en hel del af spørgsmålene sætte de små tandhjul igang med hensyn til tolkningen. mange svar ligger jo tæt op ad hinanden.

tror også jeg valgte det med hampefrø, husker det ikke længere dog. men ja skrev bare forholdene op og valgte derudfra i spørgsmålene. Der er 5 dage til vi ved om vi er købte eller solgt. Det bliver spændende :).

vi skal nok have 55-60 rigtige I år for at gå videre baseret på antallet af personer der har taget prøven (flere end sidste år).[/quote]
Ja der er flere mennesker i år, men der er også flere MMI pladser, så mon ikke de to ting udligner hinanden?

Nu er det i overmorgen! :stuck_out_tongue:
Har I nogle specifikke planer for, hvad I skal den dag? Evt. købe en stor Ben&Jerry’s til enten at fejre med eller græde ud med? :lol:

Jeg har kun to timer fredag, så resten af dagen skal jeg bare være hjemme og vente og vente og vente. Og så se lidt netflix i mens :stuck_out_tongue:

Ben&Jerry’s lyder absolut ikke helt af vejen!! Det kan godt være jeg skal have mig en sådan sag klar :wink:
Jeg møder på arbejde 18.30 så det bliver enten en RIGTIG dårlig vagt eller rigtig god vagt :stuck_out_tongue:
Jeg håber de svarer bare LIDT før kl 18 så jeg ikke står midt i omklædningen og får af vide om jeg er købt eller solgt…

Ååh, ja, det kan jeg godt se :lol:
Jeg kan huske første gang, da jeg søgte ind, da supplerede jeg kemi op og havde aftenhold. Svaret kom også ca. den tid, og jeg var nødt til at tjekke i pausen, fordi jeg ikke kunne vente til senere, og jeg kom jo, tydeligvis, ikke ind, så det var en ret trist dag!

Jeg husker ikke at have spurgt om det før, men hvor bor I henne af i landet? :stuck_out_tongue: Jeg bor selv i Odense :lol:

Jeg har også tre timers undervisning den dag. Hvis resultatet ikke er kommet ind ved 12 tiden, så tror jeg bruger resten af tiden på at tjekke sdu’s optagelsesportal med kort mellemrum indtil jeg får svaret. Hvis svaret bliver nej, så opgiver jeg nok drømmen om at læse medicin, da jeg allerede har opbrugt 2 år af mit SU og derudover er jeg lige blevet 24 år gammel.
Jeg kommer forresten fra København.

Puha jeg er så pokkers spændt… :blink:
Worst case bor jeg tæt på Paradis is… Så kan det være man skal prøve at købe en boks… :wink:
Jeg synes ventetiden er ulidelig!
Kommer fra Aalborg og har søgt ind alle steder med undtagelse af KU…

Inde på selvbetjeningen for AU står det som at resultatet først bliver offentliggjort kl 18 :slight_smile:
Kommer det tidligere på SDU’s?
Vil bare sige at jeg også er 24, har brugt 3,5 (!) års su, men kan bare slet ikke forestille mig at bruge livet på noget andet! :-/

[quote=“LiNord” post=86538]Inde på selvbetjeningen for AU står det som at resultatet først bliver offentliggjort kl 18 :slight_smile:
Kommer det tidligere på SDU’s?
Vil bare sige at jeg også er 24, har brugt 3,5 (!) års su, men kan bare slet ikke forestille mig at bruge livet på noget andet! :-/[/quote]
Det samme står også på SDU´s side.
Har du tænkt dig at søge igen næste år, hvis du ikke kommer ind år? :slight_smile: