MCQ 2017 resultat

Jeg tror grænsescoren på AU er den samme i år. De skriver dette på deres hjemmeside:
I 2016 gik ca. 200 ansøgere videre fra uniTEST til MMI.
I 2017 forventes ca. 380 ansøgere at blive inviteret til MMI’en.

Og jeg har læst et sted, at de optager lige så mange på kvote 2 som SDU i år.

Okej :confused: Jag hoppas dock att du har fel och att det är fler än vad sdu tar in så man kanske har en chans ändå :wink:

miejensen - OK, altså det lyder jo godt, det med at AU er begyndt at optage flere via kvote 2. På SDU er det 50 %, ikke? Umiddelbart synes jeg det lyder lidt vildt at AU også optager så mange kvote 2’ere, sidste år var det vist 20 %.

Jeg læste, at de optog ca. 150 i år i modsætning til de 100 sidste år. Det er også omkring det antal SDU optager, så vidt jeg har forstået. Men jeg tror måske der optages flere på kvote 1 på AU end på SDU.

Hej! hvor mange “Deltest” emner var der for jer? Står 6 forskellige for mig og en totalscore på en god del mere end 180. Tror dog det er en fejl da jeg ikke er gået videre. Hvordan ser det ud for jer? :dry:

miejensen - Så passer det vist nogenlunde med procentsatserne. Det er i hvert fald positivt at AU optager flere på den her måde…
Rahmati - Der var 3 emner. Har du søgt ind på andre uddannelser end medicin? Er det måske det du ser resultatet fra…?

Bare søgt medicin og biomek, men ser at de har givet dobbel score, så de må ha gjort en feil. giver mere mening hvis jeg deler resultatet med 2

Jeg fik kun 176.
Hvis grænsescoren car 180 point, så betyder vel, at man skulle have 60% rigtig indenfor hvert område, hvilken så betyder, at man skulle have haft 57 rigtige for at få videre, da 0.60x95 = 57

[quote=“Haroon-kher” post=87245]Jeg fik kun 176.
Hvis grænsescoren car 180 point, så betyder vel, at man skulle have 60% rigtig indenfor hvert område, hvilken så betyder, at man skulle have haft 57 rigtige for at få videre, da 0.60x95 = 57[/quote]

Er ked af det på dine vegne! Du var da tæt på! Jeg håber det går dig bedre næste år, eller på andre uni, hvis du har søgt der!
Jeg fik kun 147, første år jeg søger… Gættede meget til sidst, eftersom jeg var under tidspres. Jeg er heldigvis stadig 3.g’er med 6 eksaminer forude nu, så jeg satser på kvote 1.
Har mistet håbet for kvote 2 allerede… puha… :blush:

Jeg er faktisk ikke så påvirket af resuætatet, da min nuværende studie er jo identiske med medicin, da jeg læser til kiroprakter og får merit for næsten alt når jeg engang kommer ind på medocin. Bare jeg kommer ind inden jeg skal skrive bachelor, hvilken så er om 2 år.
Jeg har også søgt KU og tror faktisk jeg har en god chance der.
Men tillykke med dit plads. Håber du går videre til mmi også :slight_smile:

Jeg har netop ikke fået en plads, men regner med kvote 1, såfremt eksaminerne går som forventet. Jeg har ikke lyst til at (måske) bruge flere år på at komme igennem kvote 2, kan høre det er ret svært, og har ligesom prøvet én gang selv nu… :S
Men du skal da ha 1000 gange held og lykke med KU! Jeg håber du kommer ind! :lol:

Ved I præcist hvad de kigger på?
fik en score på 228 og er ikke videre, men folk med en lavere score er videre til mmi

Medicin_yas - det lyder næsten som at der er sket en fejl? Eller det kan da godt være at de vægter emnerne forskelligt, men det fremgår i så fald ikke af det der står på hjemmesiden. Der er det jo bare de tre emners point lagt sammen.

Håber så du kommer ind gennem kvote 1 :wink:

[quote=“Medicin_yas” post=87249]Ved I præcist hvad de kigger på?
fik en score på 228 og er ikke videre, men folk med en lavere score er videre til mmi[/quote]

Jeg håber det er en fejl, og at du er kommet videre.
Må jeg høre om du har øvet dig på lignende tests? Og har du søgt før? Det er virkelig flot scoret. :slight_smile:

Jeg er kommet videre, men jeg kan ikke se et sted, hvor jeg kan trykke ‘ja’. Der er hverken et ja eller nej ved boksen, hvor der står, at jeg skal svare. Andre der har samme problem, eller som ved, at jeg kigger det forkerte sted? :slight_smile:

Jeg er kommet videre til MMI, men kan ikke trykke på noget, ved boksen, hvor der står, at jeg skal bekræfte min deltagelse. Andre der har samme problem, eller ved, at jeg bare kigger det helt forkerte sted? :slight_smile:

Ved I hvornår man hører fra Aarhus?
Jeg er gået videre til mmi på sdu yayyy

Altså der står på deres hjemmeside, at vi får det at vide på tirsdag. Men jeg håber lidt, at de har arbejdet på højtryk i weekenden, så vi eventuelt kunne få svar i morgen :silly:

Tillykke til jer, der er kommet videre!! :lol:
Jeg venter også bare på svar fra Aarhus - man kunne håbe, at jeg blev sendt videre til MMI dér.
Ellers har jeg også søgt Aalborg og KU, men ud af de to, har jeg nok en større chance ved KU.