Mcq 2017

Hahah, det er også mig! Held og lykke!

Nogen der ved om datoen kan rykkes ved usædvanlige forhold?[/quote]
Jeg mener at have læst, at du kan ændre prøvetidspunktet mellem lørdag og søndag. Prøv at ringe til SDUs studieservice og hør ad.

[quote=“annakk” post=87115]myraki10: Er der kun 3 kategorier? Der var 5 forskellige i de der prøvespørgsmål. Men kun 3 af dem i vores MCQ? ved du hvilke? :slight_smile:
Fra sidste års test kan jeg bestemt huske spørgsmål der mindede om dem under ‘kritisk tænkning’ og også ‘sproglig tænkning’, men hmm, jeg synes også de andre kategorier var repræsenteret.[/quote]

SDU har højst sandsynligt et udvalg, der disponerer de 5 kategorier afhængigt af den uddannelse, man søger. F.eks. Søger man bygningsingeniør fylder kvantitativ tænkning måske 30-40%, hvorimod hvis man søger Dansk, fylder det måske kun 15-20%.

På de sundhedsfaglige uddannelser kunne jeg forestille mig, at disponeringen vægtes således; kritisk>kvantitativ>sproglig>videnskabelig>medmenneskelig.

Australske og pakistanske universiteter bruger lignende test, hvor man på deres hjemmesider kan se den procentvise fordeling af opgavens fokusi forhold til uddannelsen.

annakk: de tre områder for medicin indebærer kvantitativt, kritisk og sprogligt ræsonnement.
Dog fandt jeg alle typer spørgsmål relevante for os, så det er lidt svært at sige, om de plukker fra alle typer eller kun nogle.

Fx hvis man ansøger Integreret Design, et ingeniørstudie, som har en del flere spørgsmål end os, så bliver de testet i områderne kvantitativt, kritisk, interpersonelt og videnskabeligt ræsonnement.
De får også ca. 30 spørgsmål pr. område, dvs. de skal besvare 120 spørgsmål.

Så måske får vi ikke spørgsmål i videnskabelig tænkning og mellemmenneskelig forståelse. Det får vi så at se i morgen :lol:

Munir975: Hvilke usædvanlige forhold snakker vi om? Jeg tvivler meget på, at du kan tage prøven søndag i stedet for lørdag, da du så skal sidde i rum med ingeniører, som har en længere prøvetid end dig og som har flere spørgsmål. Og dermed ikke den samme test som dig.
Du kan komme til sygeprøve d. 26. april, men det gælder kun, hvis du har en lægeerklæring.

myraki10:
Hvad vil du sige, at der er flest spørgsmål af på medicin prøven? Og er der ingen medmenneskelige eller videnskabelige elementer med?

NewYorker: siden vi bliver testet på tre områder fremfor fire områder som på ingeniør, så må der være nogle typer spørgsmål, vi ikke bliver testet i. Umiddelbart kunne det ligne, at ingeniør fx bliver testet i videnskabelig forståelse og vi ikke gør. Det er dog bare et gæt.

Og hvilke spørgsmål, der er flest af? Det er rimelig ligeligt fordelt - vi har jo ca. 30 spørgsmål pr. område.

Hvor er jeg dog glad for, at jeg ikke er den eneste. Det er første gang jeg prøver kvote 2 uniTEST og kun en gymnasieelev i 3.g. Det virker som om, at alle andre, som har prøvet det før, bare ved en hel masse, og så står man der som en uerfaren gymnasieelev på det punkt. :oops: Jeg er ret nervøs :unsure:

[quote=“Haroon-kher” post=87100]PSloth - Jeg har ikke forberedt mig overhovedet på nogen måder. Har du? Og hvis ja. Hvordan?
Ved i hvor lang tid man har til testen?[/quote]

Hvor er jeg dog glad for, at jeg ikke er den eneste. Det er første gang jeg prøver kvote 2 uniTEST og kun en gymnasieelev i 3.g. Det virker som om, at alle andre, som har prøvet det før, bare ved en hel masse, og så står man der som en uerfaren gymnasieelev på det punkt. :oops: Skal op 11:30 og kommer helt fra Århus. Jeg er ret nervøs :unsure:

[quote=“Sara33” post=87123][quote=“Haroon-kher” post=87100]PSloth - Jeg har ikke forberedt mig overhovedet på nogen måder. Har du? Og hvis ja. Hvordan?
Ved i hvor lang tid man har til testen?[/quote]

Hvor er jeg dog glad for, at jeg ikke er den eneste. Det er første gang jeg prøver kvote 2 uniTEST og kun en gymnasieelev i 3.g. Det virker som om, at alle andre, som har prøvet det før, bare ved en hel masse, og så står man der som en uerfaren gymnasieelev på det punkt. :oops: Skal op 11:30 og kommer helt fra Århus. Jeg er ret nervøs :unsure:[/quote]

Du er ikke alene! Er også 3.g’er fra Århus. Tror der er en del af os!

Jeg er også fra Århus! Gik dog ud i 2014 så føler mig en smule gammel efterhånden…
Men I skal ikke være bekymrede for at føle jer uerfarne. Der er flere, der nakker prøven i første hug :slight_smile: Gik selv i klasse med en, der tog den i 3.g og kom ind. Der var jeg ikke selv til prøven, hvilket jeg lidt fortryder i dag. Selvom jeg dog har haft 3 fantastiske år siden gym sluttede.

Er I ellers klar til i morgen? :slight_smile:

Det er også første gang for mig. Føler mig dog ret sikker på at komme igennem, da jeg har øvet intenst på lignende test de sidste 2 måneder. Regner med omkring 75-80 rigtige.

Ville ønske, jeg følte mig ligeså sikker :slight_smile: Det er ikke så meget selve opgaverne, jeg frygter, men mere tiden. Hvad er det for nogle prøver, du har taget, hvis jeg må spørge? :slight_smile:

Jeg sad lige med de 48 prøvespørgsmål og kan sige, at hvis jeg bruger så lang tid på det som nu, når jeg slet ikke alle i morgen… Jeg kunne ikke se hvor mange rigtige jeg fik. Så jeg ved ikke, om jeg ellers har løst de fleste rigtig men “bare” brugt for meget tid, eller om jeg har brugt for meget tid og ikke fået “nok” rigtige.

Jeg tager kvote 2 bare for at prøve, men jeg håber ellers at komme ind via kvote 1. På den anden side er kvote 2 jo en chance, som jeg heller ikke vil tage alt for givet selvom jeg regner med at komme ind via kvote 1. Mixed feelings :S

Hvordan er det gået idag?:slight_smile:

Puha. Man skulle tro at det bliver nemmere jo flere gange man tager testen. Jeg synes altid at jeg er tidspresset men man må håbe på det bedste :slight_smile:

Det gik som helveds tid - for at være helt ærlig. Jeg gik fuldstændig i sort det sidste time. Det skyldtes nok, at jeg de sidste to døgnet har kunnet sove sammenlagt 4-5 timer. Mit eneste håb er KU. Tror ikke det bliver SDU i den omgang.

Første gang jeg prøver det, og hold kæft hvor er man tidspresset… jeg manglede 20spgs, da der kun var 30min tilbage… og det gjorde det slet slet ikke bedre at den sidste del var “lange” passager tekst man skal sætte sig okay (hurtigt) ind i for at have en chance for at svare rigtigt. Jeg endte simpelthen med at gætte ved flere, hellere det end slet intet svar. Synes det for mange så smertefrit ud i det lokale jeg var i, mens jeg stressede. Men ja, nu ved man jo aldrig. :unsure:

Er der nogen, som ved, hvad grænsescoren har ligget på de senere år, og hvornår der kommer svar? En har skrevet, at vi får svar den 18. maj, længere oppe i tråden, men trækker de den virkelig til 14 dage før MMI?

I øvrigt læste jeg her til morgen i en artikel, at SDU forventede ca. 1.000 ansøgere i kvote 2 på medicin. Det lyder lidt underligt, da ansøgertallet mig bekendt har været ~1.700 de senere år…

Hvilken artikel har du set det i?
Lyder til at være alt for lidt.

Sidste år var grænsen på 56 point. Vi fik svar omkring 16-18 maj.

[quote=“Haroon-kher” post=87134]Hvilken artikel har du set det i?
Lyder til at være alt for lidt.[/quote]

Her: http://politiken.dk/indland/uddannelse/art5920056/Universitet-fordobler-sit-optag-af-kvote-2-ansøgere