MCQ - hvordan er det gået?

Jeg har med interesse fulgt jeres snak og debat herinde.
Stort tillykke til alle jer der er kommet videre til MMI. Godt gået! Husk at meld jer til!! :wink:
Jeg synes prøven i år svarede nogenlunde til prøverne de sidste par år. De er altid vanskelige, men faktisk synes jeg at det er lidt sjovt at sidde og bøvle med spørgsmålene.
Jeg fik en score på 51 i år. Øv øv.

Det kommer jo an på hvor mange der klarer sig godt. :slight_smile: De forrige 2 år har den ligget på lige omkring 51.

Stort tillykke til jer der kom videre! Godt gået! Håber for jer at MMI bare kommer til at rulle så I kan blive optaget på drømmestudiet her til sommer :slight_smile:
Jeg synes prøven denne gang var omtrent ligesom de sidste par gange jeg har prøvet. Min score har også ligget på samme niveau hver gang og heller ikke denne gang lykkedes det mig komme over grænsescorem :angry: Jeg fik en score på 51. Synes det er svært at gennemskue hvordan man skal blive bedre til MCQ’en fordi det er en type spørgsmål man ikke rigtigt kan øve sig i på forhold :ohmy:
Men stort tillykke til I seje kommendende stud.med’ere! Dælme godt gået!

Tak.

Det var også min oplevelse. Dog synes jeg der var forholdsvis flere tekst opgaver i år end de sidste par år.

[quote=“KirurgenmedK” post=85974]Synes det er svært at gennemskue hvordan man skal blive bedre til MCQ’en fordi det er en type spørgsmål man ikke rigtigt kan øve sig i på forhold :ohmy:
Men stort tillykke til I seje kommendende stud.med’ere! Dælme godt gået![/quote]
Jeg gjorde det, at jeg fandt et udvalg af både skøn- og faglitteratur med spørgsmål til teksten (og facitliste) og øvede mig på den måde i dels læsehastighed og dels at trække det rigtige frem. Fra første til andet år steg jeg 6 point. Ved self. om det samme vil gælde for andre.
Held og lykke næste år :slight_smile:

[quote=“KirurgenmedK” post=85974]Stort tillykke til jer der kom videre! Godt gået! Håber for jer at MMI bare kommer til at rulle så I kan blive optaget på drømmestudiet her til sommer :slight_smile:
Jeg synes prøven denne gang var omtrent ligesom de sidste par gange jeg har prøvet. Min score har også ligget på samme niveau hver gang og heller ikke denne gang lykkedes det mig komme over grænsescorem :angry: Jeg fik en score på 51. Synes det er svært at gennemskue hvordan man skal blive bedre til MCQ’en fordi det er en type spørgsmål man ikke rigtigt kan øve sig i på forhold :ohmy: [/quote]

Tusind tak! Jeg krydser også rigtig meget fingre! :lol:
Jeg er helt enig i at det er svært at gennemskue hvordan man kan forbedre sig… jeg har siddet med spørgsmål fra noget der hedder ACT (der er flere 1000 sider dog på engelsk) og øvet det igennem. Jeg steg 9 point i år, ift. de sidste 2 år. Men tror ærligt at det er baseret mere på, at der var flere tekster i år, end matematiske opgaver (og der er jeg en del stærkere). :whistle:

Det var også min oplevelse. Dog synes jeg der var forholdsvis flere tekst opgaver i år end de sidste par år.

[quote=“KirurgenmedK” post=85974]Synes det er svært at gennemskue hvordan man skal blive bedre til MCQ’en fordi det er en type spørgsmål man ikke rigtigt kan øve sig i på forhold :ohmy:
Men stort tillykke til I seje kommendende stud.med’ere! Dælme godt gået![/quote]
Jeg gjorde det, at jeg fandt et udvalg af både skøn- og faglitteratur med spørgsmål til teksten (og facitliste) og øvede mig på den måde i dels læsehastighed og dels at trække det rigtige frem. Fra første til andet år steg jeg 6 point. Ved self. om det samme vil gælde for andre.
Held og lykke næste år :)[/quote]

Kan du fortælle hvilke bøger du brugte mere præcist? For så vil jeg nemlig prøve det.

Tusind tak! Jeg krydser også rigtig meget fingre! :lol:
Jeg er helt enig i at det er svært at gennemskue hvordan man kan forbedre sig… jeg har siddet med spørgsmål fra noget der hedder ACT (der er flere 1000 sider dog på engelsk) og øvet det igennem. Jeg steg 9 point i år, ift. de sidste 2 år. Men tror ærligt at det er baseret mere på, at der var flere tekster i år, end matematiske opgaver (og der er jeg en del stærkere). :whistle:[/quote]

ACT? Er det en bog man køber eller noget på internettet eller?

Jeg brugte nogle lær engelsk bøger fra bibliotek. Vanders human physiology, Brock’s microbiology og Robbins Pathology.

Mange tak. Dem vil jeg prøve at kigge nærmere på inden næste gang :o
Næste år er det også muligt at søge i Aarhus har jeg forstået.