Medicin/Psykologi på SDU - studiejobs

Hej,

jeg er ny på dette forum, og det er ganske muligt, at mit indlæg slet ikke har relevans herinde, men jeg har ikke kunne finde andre sundhedsfaglige fora.

Jeg har en humanistisk bachelor fra SDU. Jeg overvejer dog kraftigt helt at ændre studieretning - enten vil jeg begynde på Psykologi-studiet eller på Medicin-studiet (begge på SDU). Min primære interesse er menneskets psykiske liv. Mit spørgsmål går ikke så meget på, om jeg skal vælge det ene eller andet (omend inputs naturligvis er velkomne). Det er noget, jeg selv vil undersøge og granske meget grundigt.

Men sagen sagen er den, at jeg ikke har meget SU tilbage (jeg har ca. et års klip for at være præcis). Jeg er altså dybt afhængig af at kunne arbejde ved siden af studiet. Medicin har jeg hele FADL-institionen, som muliggør studierelavant arbejde. Mit spørgsmål er så (og jeg ved godt, at jeg er på det “forkerte” forum), om I ved, om Psykologi-studiet har noget lignende? Eller om psykologistuderende måske kan kvalificere sig til noget af det studierelevante arbejde, som medicinstuderende udfører?

Jeg er nemlig ikke interesseret i at arbejde med noget, som ikke er relevant for mit studie. I så fald ville jeg blot færdiggøre min humanistiske uddannelse :). Jeg håber, I har nogle inputs - eller måske kender til en psykologi-side, der behandler disse spørgsmål.

På forhånd tak :).

EDIT: jeg opdager nu, at der er et forum for kommende studmed’er - måske indlægget ville være mere relevant der? I så fald flytter i det bare.

Ingen inputs - eller links til relavvante fora?

Hej.
Jeg kan fortælle, at du i hvert fald ikke har mulighed for at arbejde i FADL som psykologi-studerende… Hvis jeg var dig, så ville jeg undersøge universiteternes jobbanke (ved KU og AAU har en og tror da også SDU og AU har i hvert fald noget lignende). Her er generelt rigtigt mange jobopslag og du kan sortere dem efter studieretning.
Jeg kender kun et sted personligt, hvor der er både psykologi- og medicinstuderende ansat:
Det er ved Sex & Samfund i København…

Jeg håber det kan være en lille hjælp.
Held og lykke med det.

Mange tak. Det gør jeg.